Stört peppad.

Jag måste ändå säga att det finns en charm med att ha 3 1/1 timme till närmaste IKEA. Planeringen och peppen som byggs upp mellan gångerna är trevligt. :)

Som jag skrivit tidigare är jag påväg in i en ny era. Den gamla stilen är påväg ut, och den moderna påväg in.

Jag visade ju exempel på detta i följande inlägg: 

http://moawestermark.blogg.se/2011/may/vill-ju-gora-om-ju-igen.html


Jag vet att jag gör om hemma oftare än en medelsvensson. Jag vet också att det beror på att jag har lite för mycket tid. Men jag tror att det kommer att ge med sig när jag blir mamma. Då har jag inte riktigt varken tiden eller orken..:) Sen är ju givetvis ambitionen att jag ska få ett jobb inom en rimlig framtid. Pontus har accepterat mitt ständiga omgöringsbehov, men villkoret är att jag sköter säljandet och köpandet, och lägger egna pengar mellan om det behövs. Tänk att han står ut med alla mina fix-idéer. Det krävs dock lite smörande från mitt håll först. :)

Nåväl. Nu håller jag alltså på att sälja ut massa saker på blocket, och sen åker vi på IKEA för att handla upp vinsten. Så det blir inte så mycket pengar att lägga mellan.  Har redan fått det mesta sålt. IKEA är som bekant billigt. :) 
Den 13e drar jag, Pidde, Lina och Robert på en roadtrip upp till Haparanda!

Lite av grejerna som ska köpas:


  





Till Lillis:




                                                             (sängkläderna)
 




Sen blir det detta skötbord från babyproffsen:


                                         



Ett tavelmotiv jag beställt från allposters.com:






Vi ska ha min gamla vita spjälsäng, som jag ska måla upp så den blir lite fräschare.



Kommentarer
Postat av: Anna Å

Antar att ni ska ha med er släp. Ids ni köpa en garderob åt oss?

Har ni madrass till spjälsängen? Eller vill ni låna vår?

Vi har en som är ganska ny och fräsch. Om det är till din gamla spjälsäng så passar den säkert. För dom har ju ändrat måtten på spjälsängarna nu så dom på IKEA passar ju ej till gamla spjälsängar.

2011-09-02 @ 11:22:02
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: Frida

Så mysigt att få pyssla på hemma medan du/ni väntar på lilleman=)! Jag är likadan som du och ledsnar från en dag till en annan, byter gardiner lika ofta som en annan byter underkläder och målar varenda pinal i vitt men det är samtidigt så kul med lite omväxling ;) Visst vet du föresten att man blir extra pysslig under graviditeten och mån om sitt hem för man "bonar om" inför sitt barns födelse precis som djuren!=) Kramis på dej!

2011-09-04 @ 20:21:27
URL: http://tokiz.blogg.se/
Postat av: Harry Åkesson

Om du och Pontus (eller några andra i familjen) ska åka till Ikea före jul, så hör av er.

2011-11-18 @ 16:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0