När världen stannar upp.

Mamma har blivit sämre. Vi har förstås anat det, men när det sker så successivt så är det svårt att egentligen förstå vad det är som händer. Jag gissar också att det handlar om att man inte vill förstå. Hon har haft sämre perioder förut men alltid hämtat sig, men de tror inte att hennes kropp orkar denna gång. De tror inte hon klarar många veckor till. Hon vägrar äta, vägrar ta mediciner. Förra veckan då jag var där sa hon att det är Svante som gör att hon orkar fortsätta. Det är så hemskt och sorgligt och jävligt, men det känns som att jag sitter och tittar på det som sker ovanifrån. Jag kan inte ta in det. Det är så vansinnigt overkligt. När jag pratar om det är det som att jag berättar handlingen ur en film.

Solstrålen i vårat liv gör det hela lite mera uthärdligt. Hans leenden gör att man glömmer allt vad sjukdom och elände heter. Han får mig att orka, och för det är jag honom evigt tacksam. Älskade älskade unge.
Dessutom har jag världens bästa karl som försöker slå knut på sig själv för att göra eländet lite mindre eländigt. Min fina lilla familj. <3


Kommentarer
Postat av: M

<3

2012-03-06 @ 12:36:37
URL: http://indivisible.blogg.se/
Postat av: Lena

Största kramen från mig till dig Moa.



/Lena

2012-03-06 @ 18:49:06
URL: http://miramilaia.bloggplatsen.se/
Postat av: Ida

Halkade in på din blogg via Anna Å blogg. Stor kram till dig Moa!

2012-03-06 @ 19:31:39
Postat av: Anonym

Det är så fel! Stork kram! Finns för dig närhelst du vill! <3

2012-03-07 @ 22:50:23
URL: http://annaakesson.blogg.se/
Postat av: Anna Å

och jag skrev faktiskt mitt namn men när jag tryckte på skicka så försvann det.

2012-03-07 @ 22:51:31
Postat av: Sarus

Men gumman, det var tråkigt att höra att det blivit sämre med din mamma. Jag förstår att det känns helt fel och konstigt på alla sätt. Skickar en massa kramar och jag vet att du har människor kring dig som vill stötta dig, och även jag. Om du behöver prata eller inte prata så finns jag här. Livets gång kan ingen stoppa men förhoppningsvis klarar du av att ta emot stöd av vänner som kan stärka dig på vägen, stäng inte in dig med känslorna. Stor KRAM

2012-03-07 @ 23:30:04
URL: http://virvelflicka.se
Postat av: HannaMaria

Jag håller med ovan. Så länge du inte stänger in dig med känslorna så ska du se att du tar dig igenom det här. Jag tänker på dig varje dag min fina blomma!<3

2012-03-10 @ 12:15:30
Postat av: Lisa

Åh. Va tungt att hon börjar bli sämre. Massor med kramar till er!! Tänker på dig!

2012-03-12 @ 10:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0