Mentalt insnöad i brist på riktig snö.

Efter ännu en sömnlös natt (nåja, 3-4 timmar fick iaf jag ihop) började jag googla ännu lite mer om det det här med beräknat förlossningsdatum räknat från mens och  ägglossning kontra ultraljud.

Och det är nog bara att gilla läget. Lillis kommer förmodligen närmare 19:e December än den 11:e. Jag läser överallt hur kvinnor fått fel datum på ultraljudet och att bäbisen kommit mkt närmare det egna uträknade datumet. 
Mina systrar gick över 1-2 veckor med majoriteten av barnen. Så om det är ärftligt som det sägs kan vara kanske han inte kommer förrän närmare nyår. Alltså den sämsta tiden på året att få barn... För att gå över till januari är nog inte så stor chans... Det är lätt att jaga upp sig över vår ofantligt dåliga planering såhär i efterhand! 

Att vara gravid i 5 veckor till som det kan bli om jag går över 2 veckor från mitt egna datum, istället för att ha drygt 2 veckor kvar som jag ställt in mig på, känns nu väldigt övermäktigt. Hur i hela friden ska jag orka det?




Kommentarer
Postat av: Lena

Väntan är så lång till det där beräknade datumet. Dit vet man ju att man måste. Men när man väl är där så kände i alla fall jag, nu kan det hända precis när som helst, kanske tom i morgon bitti då jag vaknar. Då slutade jag helt att vänta och det kändes inte alls jobbigt på samma sätt fastän jag gick över tiden..

Hoppas att du ska må bra sista veckorna..



Kramis Lena

2011-11-23 @ 09:52:34
URL: http://miramilaia..se
Postat av: Bea

Kan ju peppa dig med att båda mina barn har ju faktiskt kommit före BF :) Mamma gick över med alla oss 3 runt en vecka!

Hade inga som helst känningar med Thea, vattnet gick tjoffblaff!

Så snaaart Moa, kanske när du minst anar det! Pepppapeppa! :)

2011-11-23 @ 15:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0