Ett nytt försök

Igår när jag skrivit klart ett rätt långt inlägg så råkade jag trycka bort det innan jag hade sparat, så allt försvann. En klassiker, men som skapar lika mycket irritation varje gång.

Jag börjar känna mig smått stressad. 4 veckor (eller egentligen allt emellan 0-7 veckor) kvar till lillis kommer. Och följande vill jag hinna slutföra innan dess:
1. En virkad "lapp-filt" till ovan nämnda. Har hunnit drygt hälften, började i juni..

2. En tavla jag börjat måla som ska sitta ovanför lillis säng och dölja massa fula spikhål.

3. Målning av garderobsdörr, hylla samt lister ovanför diskbänken.

4. Rensning i städskrubben, skafferiet, garderoberna och köksluckorna.

5. Framkallning och albuminsättning av flera hundra foton från 2010-2011.

Anledningen till att jag vill hinna klart detta före han kommer är för att jag helt enkelt inte tror att det blir av annars. Jag har mina aningar att man prioriterar helt annorlunda när man blitt förälder. Och på något sätt har veckorna rusat förbi och jag har inte alls hunnit med allt jag velat. Har tänkt att "klart jag hinner".

Sista punkten känns tyngst. Jag älskar att fota, men hamnar alltid i en jobbig sits då det är dags att framkalla, eftersom jag inte kan välja bort ett enda foto, även om jag vet att det är rätt ointressant att se 500 olika konstallationer av "familjen på stranden". Ska ta tag i det där. Imorgon.

Nu sitter jag med en coop-påse på skallen och hårfärg i håret och hoppas på mirakel. I helgen färgade jag, lite väl impulsivt, håret mörkrött, efter att ha läst att det är okej att färga håret som gravid, bara man tänker på att hormonerna kan göra att färgen inte riktigt blir som utlovat. Och givetvis. Efter två tvättar blev det lila. Så nu köpte jag en guldbrun toning som jag hoppas kan rädda situationen. Det skulle vara ursköljt för dryga 30 minuter sedan, men jag tar inga risker. Det MÅSTE fastna! Bara 10 minuter till..


Den jag köpte:

 


Den man utifrån resultatet kan tro att jag köpte:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0