Komsi komsi sommar!

Jag vill gärna skynda på tiden nu så att det blir sommar. Av lite olika anledningar, men mycket för att jag längtar efter grönt gräs, blommor, gröna löv, hallon, jordgubbar.
Har jobbat på i trädgården idag. Nu när momme inte bor hemma utan på boende, så känner jag att det är vårt ansvar mer än nånsin att ta hand om gården. Tur att jag tycker det är roligt. Eller inte alla moment men. Som lövkrattning, det kan jag gärna skippa.

Tulpanerna i hennes rabatt har slagit ut, och jag tog tag i ogräsrensningen, så blommorna kan få mer utrymme.






Idag har jag även rensat bort de gamla döda jordgubbsplantorna och satt igång med att lufta jorden. Veckan som kommer ska jag nämligen ägna åt all möjlig plantering! Jag ska få ta jordgubbsplantor av Simon och Anna (jag fattar inte huuuur man kan ge bort dom, men jag klagar inte;), sen ska jag sätta sallad, morötter och massa blommor. Att jag fortfarande knappt kan ett skvatt om plantering är en annan femma. Man kan ju googla. ;)

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan bege mig på "viktminskningsfest" för Anna och Sarah. Jag önskar att jag var en av dom, som kan stoltsera med viktminskning på ca 20 kg VAR.. Men.. Jag ska... Så småningom..



Kommentarer
Postat av: Sarah

Du kommer att bli en av oss - det fixar du!!

2011-05-09 @ 16:23:54
Postat av: Lisa

Va härligt att kunna påta i en trådgård!! Njut av det.

Kram

2011-05-11 @ 23:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0