Filmer att älska

Nu har jag hittat ytterligare en film förutom de två här nedan, som utspelar sig i mina drömmars Italien. 





Även denna film gav mig gåshud som satt kvar hela filmen, och ett tag efteråt.
Att den är klyschig på det sättet bara ett romantiskt drama kan vara spelar ingen roll. Jag älskar den, för att jag älskar Italien. Nu blev jag ännu mer sugen att övertala Pontus att sommarens resa ska gå till Verona, Florens eller nånstans i Toscana. Eller varför inte Neapel, eller rentav Sicilien eller Sardinien? Oj oj oj. Jag vill överallt!




Jag har ännu inte sett Livet är underbart, som jag vet är en Italienrulle, men jag är rädd att andra världskriget ska förta Italiens skönhet.. Fast jag ska se den. En vacker dag. Eller en regnig dag snarare.


Kom gärna med tips på fler bra Italienrullar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Videocracy är en bra film som utspelar sig i Italien!

2011-05-17 @ 15:43:14
Postat av: Lena

Lite filmtips på gamla filmer: "Kärlek på Italienska".... och så "En vandring bland molnen".. Men jag tror den handlar om sydamerika.. Romantisk är den i alla fall.Och har du inte sett Kapten Corellis mandolin så kan du se den också dock inte italiensk utan Grekisk.

"Miraklet vid St. Anna" handlar i alla fall om Italien men mest om kriget.. Men sååå bra..Den kan du tom se med Pontus



Kramis Lena

2011-06-06 @ 21:28:26
URL: http://www.miramilaia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0