Helg och ny vecka.

Helgen har varit en lugn helg, som de oftast är numera. (nästa helg blir det banne mig några bacardi breezers vattenmelon, blev nå vansinnigt sugen!)
I fredags åt jag middag hos syster Åsa med familj och umgicks med dem ett tag innan jag skjutsade systerdotter med vänner på bio och styrde min kosa mot Nisse där han och hans vänner satt och nördade med diverste iPads, iMacs, iPhones och allt vad de heter..

Igår lördag sprang jag och Lina runt på stan och letade garn till våra amigurumis, för att sedan sätta igång att virka. Vi satt från 15.00 tills jag slängde handduken vid 21.30 och drog vidare på fest där Pidde och gänget befann sig. Det var inte jättelätt att virka under earth hour. Men en pannlampa senare var problemet fixat. :) Nog för att batteri är fusk. Men vi stängde då iaf av allt som sitter i väggen!



Ungefär som "studentnallen" kommer förhoppningsvis mitt första alster att bli, om jag inte river sönder virkningen i ren frustration innan jag hunnit klart den. Imorgon ska jag fara och inhandla ögon! Tror det kan finnas på Ådélls om jag har tur.






Idag har jag och Åsa hälsat på mamma, som var på uruselt humör. Stackars älskade mamma..
När jag hade återhämtat mig från det otroligt jobbiga och energikrävande besöket var det dags för veckans höjdpunkt; reprisen av Greys anatomy. Och lite våfflor på det. Som egentligen inte är så jättegott, fast man gärna vill tro det.



I afton såg jag faktiskt lite hockey hos Piddes kusin, och nu ikväll har vi zappat mellan nya serien på fyran "Stockholm-Båstad" och "Fenomen".. Inget av det var väl nån riktig höjdare.

Imorgon ska jag göra studiebesök på Skogsstyrelsen där jag kanske ska börja praktisera. Spännande! Sen måste jag även börja repa inför dopsjungning nummer två som är kommande lördag. Det blir kul. Sen just ja. Nytt liv, som varje måndag. Nu ska jag vara bättre än senaste tiden. Ska försöka komma igång med lite löpning och styrketräning. Nu går det ju faktiskt att jogga ute. Peppad!!

Nu är klockan egentligen kvart över elva och jag gäspar snart käken ur led. Godnatt!




Ps. Klicka på f5 för att uppdatera sidan (eller högerklicka, sen välj "uppdatera"), har hört att den ser lite konstig ut!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0