bakgång?

Idag har varit en sån dag då jag jämfört mig med andra hela dagen. Till min egen nackdel, vilket inte är helt ovanligt. Jag ser andras framgångar och mina egna misslyckanden och tillkortakommanden. Jag vet nånstans långt inne att jag inte är värdelös, men hittar inte åt den vetskapen. Jag önskar mig en egen framgångssaga. Nåt mina nära kan fråga mig intresserat om. Nåt jag kan vara stolt över. Jag vet förnuftsmässigt att en människas värde inte sitter i ens handlingar och framgångar, men jag KÄNNER det inte så. Jösses mamma vad jag saknar dig när det känns såhär.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vet att det är svårt att inte tänka på "misslyckanden" som något annat än just något man inte har klarat av. Men jag tror inte att livet består av lyckanden och misslyckanden utan saker som man har gjort, gått igenom, inte gjort, prövat på.. En rad av händelser som tillsammans utgör ens liv. I alla framgångssagor finns mörka sidor som aldrig når ytan.



Att snegla på andra människor runt omkring sig tror jag många gör, jag gör det i alla fall. Men det svåra är när det blir destruktivt. Vi har alla olika förutsättningar, se utifrån din kontext, jag tycker du är skitgrym som vågar testa på och kämpa som du gör!



Kram!

2011-03-04 @ 14:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0