Praktik, examen och i vecka 14.

Igår började jag min sommarpraktik, på Sunnanå kyrkogård som trädgårdsarbetare. Det här med praktikletandet lade vi på is när jag blev gravid och började må pyton. Finns ingen chans att jag skulle klarat någon praktik med det där måendet.

Men så fort jag började må lite bättre kände jag att det det började bildas myror i brallan. Så trots att mina handledare tyckte att jag skulle "ta sommarlov och njuta av graviditeten", fixade jag en praktik på kyrkogården på Sunnanå, efter tips från Majsan vars pappa är chef. Kände att jag behövde aktivera mig i sommar.
Gjorde andra dagen idag, och det är ett jättetrevligt jobb! Massa trevliga människor och skönt att få vara ute och använda kroppen.

Ja, vecka 14. Känns ingen större skillnad från förra veckan. Kvälls- och nattillamåendet håller i sig, mår tack och lov oftast helt okej på dagarna. Och nu är det mycket behagligare ute också. Förra veckan var riktigt tuff, och våran lägenhet kokade. Att må illa i 35 graders värme är ingen hit.. Det enda stället man var fri från hettan var i källaren. Usch, nä sådär varmt behöver det inte vara nå mer i sommar!

Har haft värsta lyckorusen idag, på grund av lyckad praktik, en knodd i magen och sommaren... Vilken härlig känsla! :) Och ikväll har jag varit och fått sommarstämning då mina syskonbarn (eller 2 av dem) hade examen. "Sommarpsalm" och "Den blomstertid nu kommer" gör sitt till sommarkänslan!


 

   Systerdottern Elsa och och bonussystersonen Elias som båda går ut 9:an.











Kommentarer
Postat av: emma

Har inte hunnit gratta er än men här kommer det: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!:)

Så fantastiskt roligt för er:)



Kramar

2011-06-15 @ 20:49:26
URL: http://emmahallgren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0