Norrland är bra, men krångligt..

Jag gillar Skellefteå. Jag skulle inte, som läget är nu, vilja bo någon annanstans. Men... Ja det finns ett men. Det är det här med avskildheten. Att resa till och från Skeå är antingen dyrt (flyg) eller bökigt (bil, tåg, fyll i valfritt fordon). Att köra bil härifrån ner till södra delen av Sverige tar ungefär lika lång tid som att bila från Danmark till Italien.
Vi ska ju åka iväg på en sista minuten-resa den 23e Juni. Jag skulle vilja våga vänta med att boka till typ dagen innan, när priserna rasar, då får man liksom se vart man hamnar. Men... Det går inte, eftersom man dessutom måste boka flyg mellan falmark och arlanda också, och det vågar iaf inte jag vänta med tills dagen innan. Som det ser ut nu finns det biljetter kvar ner den 23e och hem den 30e. Men de kan ju liksom ta slut imorgon! Och om jag bokar dem nu, kanske tiderna inte passar med när det eventuella utlandsflyget lyfter och landar.. För vi har små marginaler att röra oss med. Vi kan inte åka före den 23:e, för då jobbar P. Vi kan inte åka hem efter den 1:a på dagen, eftersom jag då missar Robyn på Stadsfesten på kvällen. Annars hade man kunna säkra och boka typ en dag tidigare dit, och senare hem. Men.. Ja.

Som det ser ut nu blir det billigast (ca 2500 per pers totalt) om vi åker till Girona direkt från Skellefteå (alltså dit man åker om man ska till Barcelona eller städerna runt om). Men där var vi 2008 med kören, och varken Barca eller Lloret del mar imponerade på mig. Eller jag är glad att jag har varit till Barca, men jag har noll behov av att åka dit igen. Och Lloret del mar var inte alls min kopp med te. I beskrivningen står det: "Ungdomar från norra Europa kommer till Lloret de Mar för att festa. Diskoteken och nattklubbarna är mycket trendiga, och här är det fullfart till solen går upp."
Och ja, det var precis så. Det var fest och dunka dunka och fulla ungdomar överallt! Inget jag föll för..
Nu kan man åka till andra små städer, ex Calella eller Blanes, och de sägs vara lugnare. Men.. Ja.. Jag blev inte speciellt impad över norra Spanien överlag.. Och jag vill gärna åka till något nytt ställe! (Eller förstås, underbara Italien, men just nu finns det inga billiga resor dit)

Vi har en begränsad budget, vilket förstås gör det hela lite krångligare... Och om vi ska åka till Arlanda först ryker ca 2500 spänn bara på det. Hmmmmmmmmmmmm......


Calella? Äre de?


Nu har jag i de nya linserna, och kl 11 ska jag till Optikern för att se hur ögonen reagerar på dessa. De känns toppen! Och jag är så peppad på att slippa mina glajjer!



Sen ska jag luncha med Majsan. Äntligen! Det var sjukt länge sedan vi sågs!

I afton ska jag sköta smågrisarna för att till sist åka till Piteå för att se svågern Simon Åkesson få ett stipendium, samt se Simons mässa framförd av kammar och några till. Äntligen får han ett riktigt erkännande för hans musikgenialitet! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0