11. Your siblings





  

Lena Birgitta Westermark föddes den 26e Augusti 1966, vilket gör henne till tjugo år äldre än mig. Hon arbetar som lärare på Sunnanåskolan, och är en förträfflig sådan! (efter att ha gjort praktik i hennes klass törs jag uttala mig om saken)
Hon har två söner, Arvid 13 år, och Gustav 11 år med sin förre karl Kenneth. De är separerade sen några år tillbaka och har delad vårdnad. Lena bor på Mo i Ranagatan i en jättefin lägenhet. Hon är en sann hockeymamma! Cuper hit, träningar dit! Men hon verkar tycka om det. :) 
Lena är väldigt klok och en jättebra lyssnare. Hon förstår mig. Hon är en tänkare och en känslomänniska, såsom jag. Nära till alla känslor, och kan växla snabbt i humöret. :)
Hon är väldigt social, verbal och tycker om att prata. :) Hon delar mitt bok-intresse och har en gång i tiden varit hästtjej. Ett genuint Grey's anatomy-intresse är ännu en sak vi delar!
Hon är världens bästa äldsta storasyster!


 

Åsa Ulrika Westermark är född den 8e juni 1968. Dvs 2 år yngre än Lena, och 18 år äldre än mig.
Hon bor på Sunnanå med sambon Palle, och har 3 barn med exet Lars; Emil 16 år, Elsa 15 år och Wilma 12 år samt två bonusbarn; Elias 15 år och Alva 11 år.
Åsa är utbildad förskollärare och har jobbat många år inom barnomsorgen men för några år sedan ville hon prova något nytt och fick jobb på försäkringskassan där hon är kvar än idag.
Åsa är väldigt lik vår mamma, både i utseendet och personlighetsmässigt. Väldigt lugn, snäll och tålig. Blir sällan upprörd, men de få gångerna det händer bör man hålla sig undan. :)
Liksom mamma är hon hopplös att se film med, somnar inom några minuter och vaknar upp när filmen är slut och utbrister nåt i stil med; "men den var ju bra!"
Hon är väldigt kreativ, pysslig och händig. Jätteduktig på att rita/måla och skapa. Vi delar samma typ av humor. Skrattar ofta åt bisarra och tragikomiska händelser. Hon är jätteduktig på att peppa och hjälpa en att se på saker positivt! Åsa är väldigt lätt att tycka om. Och ja.. Självklart är hon världens bästa mellansyster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0