9. Your beliefs

Jag tror på:

-Kärleken
-Hoppet
-Tankens kraft
-En kraft som är större än vad vi människor är
-Ett liv efter detta
-Ödet och en större mening
-Astrologi
-Besvarade böner
-Ett sjätte sinne
-Karma

Jag tror också att religion bidragit till väldigt mycket krig och oroligheter världen över, och många människors död och olycka, därför väljer jag att inte fördjupa mig i någon specifik religion. En religion för mig är något människorna själva skapat, en tro däremot är något helt annat. En tro skapar inte krig. En tro skapar gemenskap.

En perfekt värld för mig innebär att människor världen över öppnar alla sina sinnen och väljer att våga tro utan begränsningar. Att alla får tro vad de vill, hur mycket de vill och hur lite de vill. Att alla kan leva i symbios utan religioner som utesluter andra människor. 
Jag respekterar alla människors tro, så länge människor respekterar min.  Människor som tror på något och sedan tycker att andra människor som tror annorlunda tror "fel" kan göra mig riktigt upprörd. Ingen människa kan avgöra vad som är rätt och fel för en annan.. Huvudsaken för mig är att ens egen tro gör att man känner sig trygg och tillfreds. 

Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag tror på tron i sig.



Kommentarer
Postat av: Anna Å

Klok som alltid! Fint skrivet!

2011-01-19 @ 23:43:00
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: Lars Åkesson

Gillar verkligen sista meningen, fint och klokt!

2011-01-29 @ 15:50:09
URL: http://larsakesson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0