Så blev det höst.

Nu tror jag att sommaren är över för den här gången. Å ena sidan känns det helt okej, eftersom jag gärna vill att veckorna ska gå undan tills december, ("bara" 17 veckor kvar nu) men å andra sidan känns det som att jag har gått miste om en massa sommar, eftersom jag mått så illa så stor del av den. Nåväl. När jag inte mått illa har jag njutit mer än vanligt, så det går på ett ut kanske. :) Jag gillar ju dessutom som bekant hösten, så jag välkomnar den med öppna armar.

Nu sitter jag i soffan och skriver på våran nya dator. Äntligen en lap top! Äntligen kan jag också sitta/ligga och surfa i massa konstiga vinklar! :) Äntligen kan jag multitaska på riktigt! Dator och tv samtidigt är the grej. ( jag vet, vi är lite efter...)

Nästa gång jag skriver kommer bilder på vårat trapphus, som äntligen är vitt som snö det också. :) Det blev superbra.

Var och simmade idag, jisses så skönt att bli viktlös för en stund. Jag ska verkligen försöka fortsätta med simningen hela graviditeten. Hoppas foglossningen håller sig på sin kant och inte sätter käppar i hjulet för mina hurtiga planer.

Jag har hittills gått upp 6 kilo. Det är normalt för att vara i vecka 23, men enligt min barnmorska skulle jag försöka att inte gå upp mer än 6 kilo totalt under hela graviditeten uträknat från mitt BMI. Hmmm... Jag vet ingen som gått upp mindre än iaf ca 12 kg.. Och det innebär, om det är normalt, att jag i mig själv samtidigt som jag är gravid ska gå ned minst 6 kg... Samtidigt sägs det att man inte bör gå ned i vikt under graviditeten för att det utsöndrar gifter i kroppen som bäbisen inte mår bra av... Jag väljer att lyssna på den senare rekommendationen. Jag vet ju att de flesta som varit gravida säger att de inte uppfyllt barnmorskornas önskemål... Så jag är inte direkt ensam. Jag äter allsidigt, unnar mig gott ibland, och rör på mig. Jag känner att det får räcka. 

Lillis sparkar som bara den! Jag undrar när han egentligen sover... Det sägs tydligen att bäbisen ofta har samma sömnvanor i magen som sen när den är född.. Om det stämmer väntar måååååånga vakna timmar... :) Konstigt, då släktar han då inte på mig, som kan sova hur mycket som helst, eller på Pontus heller för den delen som sover djupt i många timmar när han väl somnat. Men den som lever får se. :)

 




Kommentarer
Postat av: Bea

Haha, näe du! Gick ju upp 30 kg med Thea och hade huur fina värden som helst! Så länge man själv och bebisen mår bra ska man nog inte lyssna så mycket på en del barnmorskors vikthysteri :P

2011-08-12 @ 18:11:20
Postat av: Frida

Jag håller med Bea och jag hade ju tyvärr samma barnmorska som du och hon var likadan mot mig! Jag gick upp 14 med Mollie och det var ju tydligen alldeles för mycket (tills jag gjorde viktuppskattning och det visade sig vara mycket fostervatten) Bara njuut nu Moa det går så fort ändå ;) Hoppas vi ses snart! kramar

2011-08-13 @ 18:01:26
URL: http://tokiz.blogg.se/
Postat av: Hanna Odén

Hej Moa!



Vad kul att ni också ska få barn! Själv har jag 11 veckor kvar till dagen D och har hunnit gå upp aldeles för mycket! En massa vätska är det iofs så det rinner väl av fort. Men jag har gått upp 15 kg och de sista två månaderna lär jag ju inte direkt stå still på vågen! :) Men BM är inte orolig så då är inte jag heller det!



Vår lilla sparkade också väldigt mycket runt den tid ni är nu. Nu har hon fått lite mer dygnsrytm och kommer igång under givna tider lite mer. Men varje gång jag vaknar på natten är hon vaken iaf.



Lycka till med reseten av graviditeten!



Hanna

2011-08-16 @ 17:22:42
Postat av: Anette

...och jag gick upp 25 kg. Att säga till någon att hon bara får gå upp ett X antal kilo under graviditeten tycker jag är dåligt. Hur kroppen reagerar och hur mycket man lägger på sig är ju så olika från graviditet till gravititet. Vissa går upp lite och andra mycket, så är det bara.



Så länge du och bebis mår bra så låt det va.

2011-08-24 @ 21:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0