Influensa is in da house!

Pontus har drabbats av årets influensa. Började med kräkningar och magont, och övergick i kroppsvärk och feber. Stackars krake. Jag är ännu inte smittad. På ett sätt önskar jag att jag kunde bli smittad pang bom (oj vad jag kommer att få äta upp det om jag blir sjuk), än att gå och vänta på att bli sjuk. Känns inte som att oddsen är så bra att jag klarar mig. Pga detta är jag i ofrivillig karantän eftersom folk skyr mig som pesten för att jag kan bära på en latent smitta.
För att gottgöra att helgplanerna förstörts delade vi på en pizza idag, plus att jag köpt en flaska rött och lyxgodis från Candy's!
Film och pandadokumentärer ska också avverkas!

Jag testade ju på Skogsvårdsstyrelsen, men det var verkligen inget för mig. Det var inte alls bra stämning, bara massa sura sk. FAS-are (de som aldrig lyckats få jobb, men är med i nån slags jobbgaranti, så man måste hålla dom med praktik/jobb)  och det enda man gjorde var att dricka kaffe och av någon anledning äta ägg (!). Blev hemskickad alla dagar för att det inte fanns jobb. Men det FANNS tydligen jobb, det var bara ingen som ville/orkade introducera mig i det. Så jag ångrar inte en sekund att jag inte bet ihop längre.

Så.. Tillbaka till letandet... 

Nu ska jag och Pontus tävla i "vem vet mest"! 


Hoj!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0