En fredag

Nu sitter jag, proppmätt och aptrött, i Lina och Roberts soffa och väntar in Idol. Det programmet gör hösten så mycket trevligare.

Annars då? Jo jag och Pidde tränar som dårar. Näst intill var dag. Och om jag inte tränar så går jag en långpromenad. Känner mig helt fantastiskt duktig. Har gått ned 4 kg på en månad.

Jag längtar tills jag får ett jobb. Har gjort studiebesök på efyran, men det verkar inte vara någonting för mig. Dels för att man ska kunna bygga hemsidor och kunna med wordpress och sånt, och dels för att jag av nån anledning inte känner mig bekväm bland ungdomar. Märkligt jag vet. Jag som nyss var en. Om jag inte är en fortfarande. Sägs att gränsen går vid 28. Sen är man vuxen på riktigt.

Ska besöka skatteverket, hoppas att de har en plats åt mig där. Skelleftekraft, arbetsförmedlingen och försäkringskassan har sagt nej. Är det nån som har tips på nåt annat lite större kontor?

En föredetta klasskompis till mig har gått bort, och det har tagit hårt på mig. Inte för att jag kände henne speciellt väl, men jag känner verkligen för familjen. Så vansinnigt fruktansvärt. Har börjat fundera mer över livets skörhet. Döden får mig att grubbla över livet. En oerhörd tacksamhet har också infunnit sig.

Nu börjar idol.

Kommentarer
Postat av: lovisa

Men gud vad duktiga ni är!!! Och härligt med resultatet:)



Huvva vad hemskt, så snabbt allt kan förändras!



Skönt om dig!

Kramar!

2010-10-02 @ 13:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0