Julen nalkas.

Sedan mamma blev sjuk har jag egentligen bara velat sova bort julen. Ända tills i år. Hips vips vill jag pynta hela lägenheten full, baka julbröd (som iofs bara blev scones till slut), omge mig av mysig julmusik och tända ljus. Och framförallt, lukten av jul!! Har ett jul-te som sprider doft av kanel, kardemumma och nejlika här hemma, och det är så himla mysigt.
Det är klart att jag känner ett styng i magen när jag tänker på att det enda jag egentligen önskar mig i julklapp är en frisk mamma, och att tomten, hur snäll han än är, aldrig kommer att kunna ge mig det. Men ingen mår bättre av att jag gräver ned mig i juletider. Mamma vill att jag ska ha den mysigaste julen i världshistorien, det vet jag. Och det ska jag försöka ha.

Så... Åter till julpynteriet, som verkar ta en herrans massa timmar.. Började i söndags och är långt ifrån klar!

Ha det fint!


Ps. Har slutat snusa. Tog sista snusen i söndags vid middagstid, och än så länge går det lätt som en plätt! Onico is the shit! :)


Kommentarer
Postat av: sara

Håller tummarna för att det ska gå bra med snusningen och att hålla julstämningen uppe.

Kraaaam

2010-11-30 @ 23:22:22
URL: http://virvelflicka.se
Postat av: Louise

Oj vad mysigt, är oxå väldigt julpeppad!

Vad kul för dig att du känner så :)

Och är imponerad, tanken slår mig ganska ofta att sluta men kommer aldrig till skott. You hang in there!!

Kram

2010-12-01 @ 10:23:03
URL: http://www.sweetcinnamongirl.blogspot.com
Postat av: lovisa

Vad skönt att julen känns kul och mysigt igen!

Jag kommer hem den 19 och vll väldigt gärna julmysa:)

Stort lycka till med nej-snusa!

Kramar!

2010-12-02 @ 10:28:03
Postat av: Frida

Vad duktig du är vännen jag avundas dig! Jag började bara kräkas av onicon så det funkade inte för mig tyvärr=( Men med tanke på detta "sluta-snusa-projekt" är det någonting du vill berätta ;)!! Saknar dig

många kramar

2010-12-10 @ 12:51:54
URL: http://tokiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0