Tyskland

                            

     

           


Resan har varit bra, på dagarna upptäckte vi Leipzig, och på kvällarna skötte jag gosevännerna, det gick jättebra. Synd bara att alla program på tv är dubbade..

Voicebox kom tvåa i tävlingen!! Det är riktigt bra jobbat, för konkurrensen var stenhård. De föll på målsnöret pga att de ej har skrivit helt egna låtar, som vinnarna hade gjort, utan bara egna (dock jättebra) arrangemang. Men jag tycker de är bättre än vinnarna! Jag må vara partisk. :) Vi blev vänner med Katarina i The real group som var en av jurymedlemmarna. Hon var supergullig!:)  Hela gårdagen spenderades med henne på Frankfurts flygplats. :) (Det tycker jag är lite häftigt eftersom jag är ett stort fan till The real group.)

Det var gothfestival i Leipzig denna helg, och någon sa att det är då "Leipzig goes black.." och jag trodde det var en överdrift men verkligen inte. Vart man än tittade såg man svarta skepnader, den ena mer utstickande än den andra. Hänförande utstyrslar alltså!

Jag tyckte om Tyskland som land, men störde mig järnet på tyskarna. Bland annat var helt sjukt dåliga på engelska!! Och även fast man sa att man ej kunde tyska drog de alla beskrivningar på sitt eget språk i 180 km/h så man bara hörde massa SCH-ljud...

Vi besökte även Thomaskyrkan där Bach jobbade under sin livstid. Det var riktigt häftigt!

Natten har spenderats på Pärs studentrum i Sigtuna, och jag må säga att jag blev himla impad av den stadsdelen, det var hur mysigt som helst! Önskar att Skellefteå kunde ha mer mysiga hus och gator..

Nu har jag massor jag borde göra, packa upp, tvätta, diska osv.. Men efter en hektisk resa så är jag rätt utpumpad, så jag slänger mig på soffan och låter alla "borden" vänta.






Kommentarer
Postat av: sara

ja istället för att satsa pengarna på fula statyer på torget, eller att förnya och göra torget roligare eller vad det nu kan vara borde dom satsa på att bygga fejkfasader på alla hus i stan så det ser ut om man typ är i prag eller nå sån gammal mysig stad, skell är ju tråååk

2010-05-24 @ 18:44:08
URL: http://virvelflicka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0