Sol!

Vilket ljuvligt väder idag! Har suttit ute i ett par timmar med t-shirt och shorts. Är aningen röd i skinnet nu. :) Jag älskar verkligen att vara ute i solen. Eller.. Jag är snarare besatt. Måste ut så fort det är sol! Därför är jag lite gruvsam inför i sommar då jag kommer att praktisera (ska dock vara ledig 5 veckor då min handläggare har semester) och se solen skina ute och folk som strosar förbi arbetsplatsen med klänning och en glass i handen. Men men. De där fem veckorna kanske räcker för att stilla mitt solbehov.. Eller vad säger ni som bara har typ två veckor semester? ;) Att göra praktik har helt klart sina fördelar.

Nu ska jag göra mig klar för att gå och titta på kammarkörens rep inför vårkonsterten som jag inte kommer att kunna delta i eftersom vi är i Tyskland. Sen ikväll är det schlagerparty med kören! Blir nog trevligt, och jag hoppas att jag ska kunna koppla bort alla tankar på måndagens operation.. (just ja, hade ju bestämt mig för att jag inte skulle skriva om det.. men va tusan..man får väl lov att ändra sig.. Annars vore jag ganska rökt eftersom jag ändrar mig i alla åsikter jag har typ 10 gånger om dan, det är jobbigt att vara född i vågens tecken ibland.)

Jag drömmer mkt mardrömmar om operationen. När jag säger till folk hur nervös jag är säger alla "men det är ju lugnt, du kommer ju att vara sövd.." Men det är ju precis det jag är nervös inför!! Jag vågar inte bli sövd, kommer att leva rövare när de försöker tvångssöva mig. Kan inte komma på något otäckare än att somna in utan egen påverkan.. För nån natt sedan drömde jag att jag upprepade typ 1000 gånger: "sjuksyster, jag är vaken... skyll dig... jag är vaken..." tills jag somnade men fortfarande var vid medvetande på nåt konstigt sätt. Och jag såg liksom ovanifrån hur de slängde mig, helt naken, på en kärra där det låg massa andra sövda som skulle opereras..

Undrar hur de ställer sig till att jag ber om att få vara vaken? Hellre operation utan bedövning än att bli sövd..

Ha en trevlig lördag!






Kommentarer
Postat av: Louise

Ja jag vet... Älskar solen, har dock ingen semester!..



Näe fy inte kul att bli sövd men dom har gjort det tusen gånger så dom vet nog sin sak.

Ingen fara!!

Hoppas allt är bra med dig vännen!

Kramar

2010-05-09 @ 10:12:23
URL: http://sweetcinnamongirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0