ooops I did it again...

Den 14e oktober i fjol orsakade jag kaos hemma hos oss. Jag fyllde nämligen år, och jag hann med att bränna kladdkakor, krascha tavlor samt skära ett djupt jack i fingret..

Nu har jag gjort det igen, dock på Pontus födelsedag. Steg upp i morse och gjorde i ordning en brakfrukost till födelsedagsbarnet. Mycket nöjd med denna, dock balanserandes med en tung bricka samt presenter stegade jag in och väckte honom med sången "hurra, hurra". (en lite okänd födelsedagslåt, dock standard hos Åkessons)

Texten går:

"hurra hurra, hurra hurra, det är Pontus stora dag idag
hurra hurra, hurra hurra, vi med sång vill gratulera dig idag
hurra hurra, hurra hurra, vi är kompisar med dig varenda dag tidelipom
och nog märker du väl säg, att vi tycker bra om dig, det är Pontus stora dag idaaaaaag..."

När jag kom till sista versen fick jag problem.. Kom inte ihåg om det var, "och nog TYCKER du väl säg" eller "och nog märker du väl säg", och sjunger osäkert om frasen några gånger.. Då skriker Pontus, som har världens sämsta morgonhumör: "RÅDÅLIG SÅNGARE!!!!!" Trots att jag vet att han inte är sig själv på morron börjar min stämma att darra av dom sårade orden, och när jag ställer ned brickan på hans nattduksbord ställer jag den för långt ut och allt kraschar i golvet... Min favvomugg och en fin ljuslykta går i tusen bitar, och jag får skållhett te över hela vänstra foten.. Det var den såkallade droppen och jag börjar förstås att tjuta.

När vi lugnat oss får jag göra om hela proceduren, dock utan fikat eftersom jag inte hade tid att göra om alltihop.. Jag valde att sjunga ja må han leva den här gången...  

Pontus har ringt flera gånger från jobbet och haft dåligt samvete för att han skällde på mig då jag uppvaktade honom, men han är sedan länge förlåten. Tur att ingen av oss är långsint. :)



Grattis världens bästa Pontus med världens sämsta morgonhumör!!






Kommentarer
Postat av: Världens bästa Pontus

haha, du sjöng ju fel text hela låten, sen tillslut frågade du fördelsedagsbarnet om hur sången var. det var ju som den grejen som gjorde att jag sa sådär=P

2010-05-03 @ 20:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0