väderpåverkan

Nu snöar det för fullt. Igen. Helt sinnessjukt. Jag hade verkligen behövt sol idag. En riktigt lång och solig promenad. Istället tar jag en riktigt lång och grundlig rengöring av huset.. Ska fika hos momme kl tre, äta middag hos Lena kl fem, sen ikväll ska jag försöka hitta någon som vill se let's dance-finalen med mig. Får se hur det blir med den saken, för det är ju hockey. Snaaaart är hockeyeländet över.. Håll ut!



Nu ska jag slå på ljudboken på högsta volym och försätta mig själv i städtrans.

Lyssnar på Diana Gabaldons bokserie Outlanders, och de är så bra!! Himla tur att jag gav dem en chans, för första boken var ruskigt seg till en början. Som alltid när jag läser/lyssnar på böcker föreställer jag mig karaktärerna på ett speciellt sätt, ofta som passande kändisar.. Såhär har jag föreställt mig denna boks karaktärer, är själv väldigt nöjd över dessa liknelser:


Claire som ung:




Claire som gammal:




Jamie som både ung och gammal, dock då "Smith" hade sitt långa hår (föreställer mig bara honom med lite rynkor och dyl då Jamie blir äldre)





Brianna:




Sen har jag en perfekt "Frank" också, men jag vet inte vad den skådisen heter eller vart han är med. Ska suga på den karamellen ett tag till.


Det läskiga är att när jag nu googlade på dessa kändisar upptäcker jag till min förvåning att "Smith" och "Donna" är ett par i verkligheten!! Vad är oddsen på det liksom!?!?! Men i min värld är de far och dotter.











Kommentarer
Postat av: Lena

En het sommar för ganska många år sen så läste jag de första böckerna i pocket. Det var så varmt så sidorna lossnade från pärmarna.. Och böckerna är ju så tjocka så det kanske inte är så konstigt.. Den senaste boken, "snö och aska" den var ju som en bibel och 1 dm tjock som inbunden =).. Nu längtar jag och hoppas jag att den sista ska komma på svenska..

Kramis

2010-03-26 @ 19:18:47
URL: http://blogg.miramilaia.se/
Postat av: Anna Å

Låter ju som nåt man borde läsa... Men jag hinner aldrig läsa böcker nuförtiden tyvärr. Saknar det faktiskt. Har redan en massa böcker som ligger å väntar i nåt slags osorterat kösystem. Jaja, det blir väl det jag får roa mig med när jag ligger vaken orolig och väntar på att mina tonåringar ska komma hem.

2010-03-26 @ 23:50:55
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: M

sv:HAHAHAHHAHA tyst...=(

2010-03-27 @ 10:30:03
URL: http://indivisible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0