Trötthet, praktik och finbesök

Jag förstår inte.. Hur kan en människa vara såhär trött..? Jag skulle kunna sova mig igenom livet känns det som. Jag vet att det beror på en mix av medicinen jag äter samt att jag har lågt blodvärde (hade sist 111 hb, om man har under 120 som kvinna räknas det som att man har blodbrist)

Jag tror att jag måste investera i järntabletter, trots att jag mår lite illa av dessa.. Kanske kan hitta någon annan sort som är bättre än de jag provat tidigare. 

Jag skulle vilja köpa en massa kosttillskott.. Järn, vitaminer, mineraler, omega 3, kromtabletter, b12, silicol osv, men faktum är att dessa piller är dyra.. Och nu, efter att betalat räkningar denna månad har jag bara ett par hundralappar på kontot. Känns... Sådär. 

Mamma har inte varit alls lika bra nu dessa två dagar tyvärr.. Så det känns litegrann som ett bakslag. Hade lovat mig själv att inte bli besviken och ledsen om det visade sig att hennes bättre mående bara var tillfälligt, men det är svårt att inte börja hoppas på någon slags vändning. Nåväl. Det kanske är så nu, att vissa dagar är bra, och vissa dåliga. Jag hoppas på det.

Idag har jag varit på studiebesök på fritidskontoret där jag får göra praktik om jag vill. Det verkade vara en himla trevlig stämning personalen emellan, och jag skulle få ett eget kontor och egna uppgifter. Nackdelarna är dels att det inte jobbade en enda under typ 35 där, samt att det inte verkar finnas möjlighet att få jobb där sen.. Jag skulle sova på saken och höra av mig imorgon. Jag kan ju vara där ett tag för att komma in i det och kanske söka nåt annat sen. Vi får se. 

Ikväll hade jag egentligen kör, men värk i magen, trötthet och allmänt opepp gjorde att jag stannade hemma. Fick lite dåligt samvete men.. Gentemot vem kan man ju undra. Är inte direkt nån stöttepelare i kören så, vilket egentligen är skönt. Eftersom vi inte ska vara med på konserten känner jag inte direkt motivation att vara på övningarna, men jag vet att det är lite dålig stil att inte dyka upp pga detta.  

Imorgon kommer Lisa och Lovisa som är hemma över påsk hit på lunch, det ska bli jättekul att se dem igen! Lollo träffade jag i julas, men sist jag träffade Lisa var i somras.. Oj vad tiden går.



Lisa, Lovisa och jag, en sommar för två år sedan, snodde bilden från HannaMaria, som också kommer hem till påsk, yeeey! :)


Kommentarer
Postat av: Bea

Jag kollade på skatteverket.se ;) Glad påsk! Kram

2010-03-31 @ 10:00:12
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0