Ensamstående

Alldeles nyss skjutsade jag iväg Pontus mfl till falmark. Moonsafari har spelning i England imorgon, och sen stannar Pontus kvar i Sthlm när de kommer dit, eftersom han helgen efter har sjungning med voicebox, sen var det lite mer grejer han skulle göra där nere.

Så nu är jag gräsänka i 11 dagar. Det känns väl inte jättebra.. Speciellt med tanke på att många andra är borta nu.. Anna och Simon ska också de vara i Sthlm nästa vecka, Nisse är i Uppsala, Lina och Robert är i Miami.. =/

Men eftersom jag försöker att tänka positivt numer så gör jag en liten lista över fördelar med att vara ensam:

1. Jag får ha bilen, tv:n och datorn för mig själv.
2. Jag får sträcka ut mig i sängen hur mycket jag vill, jag behöver inte slåss om täcket, och jag får sova hela nätter eftesom jag inte blir väckt av en viss persons jobbiga näsa.. (den låter)
3. Jag får äta vad jag vill! Nudlar, sallader osv som Pidde aldrig vill äta.
4. Jag behöver bara diska/städa bort efter en person.
5. .... Nä nu kommer jag inte på nå mer....


Ikväll drar jag till Anna och barnen och har fredagsmys. Imorgon åker jag troligtvis till syrrans stuga i Lappvattnet. Trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0