Ovänner!

Jag är inte på god fot med min hals just nu. Den bråkar med mig lite då och då, och har börjat nu igen. När jag blir förkyld sätter sig ALLT på halsmandlarna. De är lika stora som pingisbollar (känns det då som) och smärtvattnet börjar rinna så fort jag sväljer. Jag fantiserar alltid då jag får såhär att jag ska ta en stor fet bedövningsspruta och köra upp i mandlarna, sen ska jag skrika "SKYLL ER!!" allt jag kan, och sen svälja 500 gånger i rad bara för att jag kan. Och jag som är rädd för sprutor.

Har haft ont sedan i tisdags, och sist så höll det i sig i två veckor. Snälla, låt inte två veckor av semestern gå till att hata min hals..

Har nån nåt knep för att bli av med halsont? Har provat det mesta; bafucin, strepsils, gurgla i flytande alvedon, echinaforce, te med honung, glass... Har jag missat nåt?

Det konstiga är att det inte verkar smitta. Pontus blir aldrig sjuk när jag får mina halsperioder. Tur det, för det här önskar jag inte ens min värsta fiende, om jag nu skulle ha nån.. Och det är inte halsfluss/streptokocker, det har jag kollat upp.

Nåväl. Det går väl hyffsat så länge jag inte sväljer eller pratar, så idag blir en tyst tag med så få sväljningar som möjligt.

Hoppas att det är bättre innan festivalcupen och stadsfesten imorgon!






Kommentarer
Postat av: Victoria

Nåt som är ganska bra är att köpa gurgelvatten på apoteket, det är i en rosa flaska och är antiseptiskt. Kan vara värt ett försök iaf :-) Krya på dig!

2010-07-12 @ 23:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0