Träning, kris, städning och sång

Nu tränar jag som bara den! Tycker att det är fantastiskt skönt och dessutom skitkul, så jag är så glad att jag kommit igång igen!
Jag blir direkt jätteberoende och mår som konstigt om det går en dag utan träning. Har köpt ett årskort på friskvårds, så nu kan jag inte skylla på att träningskortet går ut och att jag inte har råd att köpa nytt förrän om ETT ÅR! Yeay.

Igår morse kändes det som att marken totalt rämnade under mig. Jag ringde nämligen försäkringskassan och fick veta att det kan dröja till mitten på februari innan jag får något besked angående pengar och arbetsträning. Och till saken hör att jag är skyldig CSN 8000 kr som ska in nu sista januari. Alltså. Inga pengar i slutet på denna månad heller + en skuld på 8 papp.. Det går inte riktigt ihop. Först rusade bisarra tankar runt som innefattade sms-lån, trisslotter, och till och med rån, men sen kom verkligheten ifatt och jag fick ett totalt breakdown. Jag tänkte allvarligt att: nu är livet slut. Nu är det kört. På riktigt.  
Pontus vaknade av mina suspekta snörvlanden och hyperventileringar och tröstade och lugnade mig så pass att jag sakteligen kände hoppet återvända. Han sa att vi tillsammans ska fixa det här, och att pengar inte är hela världen. Fattar ni vilken fantastisk pojkvän jag har..? Att han inte tog sitt pick och pack och stack för lääänge sen förstår jag inte. Han har fått stå ut med så mycket skit. Jag hoppas att jag en dag ska kunna ge igen för allt han givit mig. Alla pengar, all trygghet, all glädje. 

Jag hjälpte till att städa ur mommes lägenhet igår. Fick med mig massa saker hem. Känns på nå vis hemskt att bara plocka på sig, men det är väl bättre att hennes saker kommer till användning av oss än att det skänks till myrorna? Det kändes både skönt och jobbigt att omges av alla hennes saker. Allt som man relaterar till henne.  Borde hjälpa till mer, men jag orkar inte. Blev helt uttömd på energi igår.

Ikväll hade vi sjungning på Skeria för nå forskare från hela världen. Det gick bra, och var rätt kul! Har som tappat kör-stinget, men hoppas att det börjar återvända nu. Vi ska börja med nåt nytt roligt projekt nu i vår, det blir spännande. 

 
G'natt



Kommentarer
Postat av: Lina

när det gäller CSN så kan man ringa/ansöka om dispans/skjuta upp (stavas det så?) om tillbakabetalningen om man har särskilda skäl typ mammaledig osv. då borde ju sjukskrivning ingå i det. värt att kolla upp iallafall. sugna på fredagsmys?

Kram Kram

2010-01-20 @ 11:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0