Julefoton

Lussebullsbak 13 dec




Zappe och jag med ett inflammerat öga



Georg leker med degen



farfar ser på..



Sofia och Pidde är fokuserade på baket



Sally är en gosevän!



Farbror och Sally



Jag och Sally myser


 
IKEA-trip 17e dec






Lina är taggad



Robert är fem år :)



Pidde är neu



Jag är vinterblek



Jag i mitt drömrum!



Lunchstopp: Lina och Robert åt kyckling och pommes



Och jag och Pidde åt de klassiska köttbullarna


Lackning 21 dec:



Sally är en hjärtekrossare



Anna skriver julklappsrim och farmor Anita iakttar



Kusin Thomas och Pidde ser på postkods och mamma Thory servar



Sally älskar sina fingrar!



Dags för varmkorv



Farfar Harry kämpar på med rimmen


Lilla julafton 23 dec:



Pidde avnjuter en skinkmacka



Zappe kör sitt fotoleende





Momme Emma, Leif, Linda, lilla Tove och Henke ska äta



Maria och David dricker kaffe



Zappe är peppad på krubböppning, det är nämligen han som får ställa dit alla figurer i krubban :)



Leif läser julevangeliet.. "Vid den tiden utfärdade kejsar Augustus en förordning om att hela världen skulle skattskrivas..."



Önska runt i ring, mommes tur att önska. Hon önskade sig en ny säng efter lååång betänketid..



Maria, Emma, Lina och Ulrik önskar sig också saker



Thory ville då ha en pyjamas



Jag fattade tycke för Ulriks glasögon..



Julklappsleken! I år skulle vi köpa klappar på J.


Julafton:



Julgröt till lunch hos syster Åsa



mina fina syrror Åsa och Lena



Pappa Lars, Lenas huvud, Emil och Arvid



Arvid, Elsa, Wilma, Åsa, Lena.. "När kommer tomten? När kommer tomten? När kommer tomten?" var lunchens samtalsämne..



Arvid och Elsa sitter snällt och väntar på klappar




Gurra laddar upp inför årets tomteroll





Wilma är söt i sina lockar



ÄNTLIGEN!!! Dags för julklappsutdelning..



Elsa, jag och Åsa



Lars och Emil


Vidare till Kåge..


Pontus kusin/min vän Sara och jag



Zappe, Thomas och Lina



Anita



Harry, Leif och Thory



Thory, Pontus, Zappe och Thomas sitter vackert och väntar på julklappar..




.. Som Leif detta år delade ut.. Tomten hade begärt tjänstledigt



Kattungarna Myrra och Muskot tyckte att julklappspåsen var årets julklapp



Jag och min fina Pontus




Juldagen


Årets sista julbord; Anki, Sofia, Zappe, momme, och Thory



Linda



Davve är på språng



Vi hade himla kul då vi spelade sällskapsspel; Olov, Jenny, Emma, Thory och Anki



Pontus kusin Ulrik och hans Linda. Ser ni likheten mellan Ulrik och Pontus?






Kommentarer
Postat av: M

Vad fick du? :)

2010-01-02 @ 02:34:10
URL: http://indivisible.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ni verkar ha grymma (i positiv bemärkelse) traditioner!

2010-01-02 @ 16:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0