Jul- och nyårskoma

Nu är mina vanor upp och ner och bak och fram! Somnar typ tre på nätterna, vaknar typ tolv, är vaken en stund, och sen blir jag så trött igen att jag bara måste sova mer.. Orkar inte ändra på den här dumma tillfälliga vanan heller. Skulle behöva gå upp tidigare, lägga mig tidigare, och motionera så jag blir piggare. Och framförallt borde jag verkligen ändra på matvanorna.. Just nu sitter jag och mumsar på en daim.. :) Men ska köpa ett gymkort så fort jag får råd (förhoppningsvis mkt snart, väntar på lite skulder som ska droppa in) och då brukar resten automatiskt lösa sig. Då sover jag bättre, äter bättre, och blir mkt piggare.

Känner mig ganska rastlös nu också. Har en vecka framför mig nu med inga som helst planer.. Ska försöka styra upp nån slags planering så jag känner mig mer tillfreds.. Det är vissa saker jag skulle vilja göra; Träffa Elisabet som är hemma, bjuda hem diverse vänner som ej sett hur vi bor, träffa Georg och Sally (och Anna och Simon) som varit borta i Sthlm hela julen (var iofs där på nyårs men det blev som inte så mkt kvalitetstid), hälsa på momme och mamma, måla lite lister, sätta upp lite lampor, shoppa en varm vinterjacka och nå jeans åt/med Pidde, lämna igen en klänning, måla en tavla till systersonen Arvid osv.. Så jag har ju grejer att göra, nu måste jag bara bestämma när jag ska göra vad..

Fasen vilket tråkigt inlägg.

Tänkte hälsa på momme idag men verkar inte få med mig nån som jag hade trott, så då tar vi mamma idag istället. Det är hög tid för det.

Jag blir gaaaaalen på min näsa och mina ögon. Varje morron jag vaknar har jag fem liter snor, nyser tretusen gånger och har ögon som kliar sönder... Vad sjutton är jag allergisk mot? Som "tur" var började det innan vi flyttade, så det inte är nåt här jag inte tål.. Det vore ju sjukt jobbigt.




Kommentarer
Postat av: sara

jag hittar gärna på nåt i veckan, promenad eller något kanske?? spelkväll?

kram

2010-01-03 @ 21:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0