Ingegerd Bergbom

Idag vid fyratiden somnade mormor in. Vi kommer att sakna henne så mycket, våran pantertant som jag trodde skulle leva för alltid.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor,
där intet mörker är.

I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkt är allt, som ljuset
med bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.


Vila i frid mormor, och ge morfar en kram från mig.










Kommentarer
Postat av: Lisa

Va fort det verkar ha gått? Det är ju hur svårt att fatta när det än händer. VIll bara säga att jag tänker på dig idag. Önskar jag kunde ge dig en kram!

2010-01-15 @ 11:18:51
Postat av: Joakim Bergbom

Dina texter och bilder om "mome" berör oss djupt, det kom många tårar både från Roffe och mig // Morbror Jocke

2010-01-16 @ 08:52:55
Postat av: M

Tänker på dig Moa.

Vila i frid "momme".

2010-01-16 @ 12:37:19
URL: http://indivisible.blogg.se/
Postat av: johanna

även fast man vet att de levt sitt liv och att de har det bättre när de får somna in så är det väldigt svårt och jobbigt att förstå och hantera.. Jag tänker på dig moa! Ta hand om dig. Kramar Johanna

2010-01-16 @ 17:58:56
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0