Det finns två sorters klumpar..

...Orosklumpen och sorgeklumpen. Orosklumpen sitter i magen, och sorgeklumpen sitter nånstans i halsen. Jag orkar inte ha en klump både i magen och i halsen. Att gå och vänta på besked från försäkringskassan är tortyr. Jag kan inte stå ut med tortyr samtidigt som jag är ledsen över mamma och mormor, samtidigt som jag har en, och så småningom en till, begravning att förbereda mig på.  

Fick ett brev idag att försäkringskassan kräver en komplettering. Att sjukintyget inte håller. Så nu måste jag jaga min läkare för att få detta. Jag orkar inte jaga. Jag orkar inte oroa mig. Jag orkar inte hålla upp fasaden för att inte göra andra ledsna. Jag orkar inte ens bryta ihop.


Kommentarer
Postat av: M

Jag älskar dig så mycket.

2010-01-29 @ 01:05:25
URL: http://indivisible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0