Bara en mardröm!

Jag vaknade för en stund sedan alldeles svettig och med bankande hjärta, och glädjen över att drömmen bara var just en dröm var obeskrivlig.. Sällan har jag en dröm varit så verklig..

Jag drömde att jag bodde kvar på gamla stället och att Sune var borta. En dag då jag skulle gå ut i förrådet fick jag en chock.. Där stank det kattpiss och jag hittade 16 små burar med olika vanvårdade katter i, bla Sune. Vaktmästarna hade fångat in alla katter de trodde var hemlösa för att de skulle få ligga i förrådet och självdö.. Vissa var rätt pigga, tex Sune, men vissa var bara små halvdöda klumpar.. Jag blev förkrossad, och när jag sökte stöd hos Pidde skrattade han bara och tyckte att katterna fick skylla sig själva. (drömmer ofta att Pidde hånskrattar åt mig då jag är ledsen, varför?..)  Jag började samla på mig olika större burar (för helt plötsligt var katterna kaniner, borde ju ha förstått här nånstans att det var en dröm, men icke..), snodde grannarnas baljor (?) och liknande, och gick på banken för att låna pengar så att jag kunde vaccinera alla katter/kaniner och ha råd med mat och mediciner. Så en natt lånade jag ett släp och for gråtandes för att hämta alla djuren.. Min vän Nisse och min syster Lena var också helt emot detta och ville inte ha något med mig att göra om jag genomförde räddningen.. När jag hade börjat lasta på de olika burarna på släpen vaknade jag av att Sune slickade mig i ansiktet, och jag flämtade rätt ut "det var bara en dröm, det var bara en dröm, det var bara en dröm...." Nästan som att Sune försökte väcka mig från den där hemska mardrömmen..






Kommentarer
Postat av: M

Gahhhh, jag hatar sånt där :|

Man är helt hundra på att det är verkligt också.

2010-01-13 @ 09:21:13
URL: http://indivisible.blogg.se/
Postat av: sara

Åh såna där drömmar är ju helt sjuka, och man får en jobbig klump i magen hela dagen sen.. skitjobbigt.



din skildring av drömmen var dock rätt komisk ;) Du är bra på skriva roligt =) Kram

2010-01-13 @ 16:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0