Tryin to keep up the spirit..

Numera har jag väldigt ofta en molande krypande känsla i kroppen. Misstänker starkt att det är tristess.. Jag vet att många tänker att "oj vad härligt det vore att vara ledig jämt", men det är verkligen inte det.. Jag måste planera in saker hela dagarna för att inte känna mig rastlös och få långtråkigt. Och främst av allt, att inte känna mig lönlös. Överflödig. Lite värd. För när man inte gör nåt bra för världen/sig själv/sin ekonomi så är det väldigt lätt att man hamnar i träsket som kallas låg självkänsla.

Tyvärr så är den bästa medicinen för min rastlöshet att handla saker. Jag känner mig som ett enda konsumtionssamhälle. Tänker hela tiden på att få shoppa nya prylar. Av erfarenhet vet jag att om man pluggar eller jobbar finns varken det där extrema sugen efter att sprätta pengar, och inte heller tiden till det.
Nu går jag på stan flera gånger i veckan, för att träffa vänner som är lediga, och bara spendera tid. Och självklart blir pengar då också spenderade.

Nu handlar det om max två veckor till som jag går sysslolös. Sen blir det praktik, och jag är nervös as hell. Men jag hoppas och tror att denna praktik kommer att leda till bättre självförtroende, bättre självkänsla och förhoppningsvis en tillfredsställelse jag inte har nu. Så snart kära vänner, kommer jag att sluta jaga er med blåslampa för att få er att umgås med uttråkade lilla jag.. Och snart kommer jag kanske också mitt enorma bäbis-behov avta. För det är också nåt som jag tänker på tills jag blir tokig. Det är svårt att ignorera en röst som hela tiden viskar "jag vill ha en bäbis jag vill ha en bäbis JAG VILL HA EN BÄBIS" nånstans i bakhuvet..

Jag tar gärna emot tips på vart jag ska söka praktik. Det bör vara något som är ganska anonymt, varierande, praktiskt, och där det finns möjlighet att träffa lite jämnåriga arbetskamrater. Och där det finns chans till jobb sen..Funderar själv på nåt slags kontorsjobb.. Några andra tips? Det ska inte innefatta vård av något slag, inte heller inom handels eller resturang...

Nu blir det hårdträning i två veckor, för att stilla lite av myrorna i brallan! Schemat ser ut som följer:

Mån: Kondition (crosstrainer) + styrka
Tis: Löpträning
Ons: Kondition + styrka
Tors: Löpträning
Fre: Kondition + styrka
Lör: Långprommis
Sön: Långprommis


Och hör ba av er om ni vill träna, fika, promenera, eller tja.. vad fan som helst! ;)


Kommentarer
Postat av: emmy!

hör med kommunväxeln!det är ju kontorsjobb och nästan nyutvecklat! gå förbi på brinken och kolla=)

2010-02-28 @ 23:11:46
Postat av: Anna Å

Ja. det är ju för hemskt att säga det men din olycka är min lycka. Nä inte riktigt så. Självklart vill jag att du ska börja må bättre och klara av att jobba och hitta något jobb som du trivs med. Men för oss är du allt annat än lönlös, överflödig eller lite värd. För oss är du Guld värd. En barnvakt som nästan alltid ställer upp. Vilken lyx. Och för mig ensam är du också guld värd.- För även om jag med två småttingar hemma inte är helt sysslolös så är jag ju också bara hemma och behöver också fylla mina dagar så för mig fyller du en jätteviktig funktion.



Pussar och kramar från mig å barnen!

2010-03-01 @ 12:28:20
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: M

Vi kan promenera någon dag=D Jag och kajsa ska göra det (alltså en annan kajsa). Vi kanske kan gå tillsammans alla tre nån dag?

2010-03-01 @ 23:59:50
URL: http://indivisible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0