Mäh!

Gjorde just en "Idol-Camilla"... Kollade posten nu när jag kom hem från gymmet. Jag hade fått ett brev från försäkringskassan där de hade räknat ut hur mkt sjukersättning jag har rätt till, och jag trodde då alltså att det var klart, att jag får pengar. Glad i hågen sprang jag in, med ytterkläderna på, och kastade mig om halsen på Pidde medans tårar av lättnad och glädje sprutade. Efter lite glädjedans läste jag brevet noggrannare, och kom fram till att brevet förklarade hur mycket pengar jag skulle få OM det hela blir godkänt. Det saknades bara en Peter Jidhe som tog ner mig på jorden igen. Hmpf.
Men jag tycker det låter konstigt att jag skulle få avslag nu... Si och så mkt pengar får du, men du får inga!
Nåväl. Fortsätter att hoppas. 

Helgen var bra. Det blev inte spelkväll i fredags, utan myskväll med Majsan och två söta hundar. Sigge som hade Parkinsons stackarn, och Sally som lät som en gris.
I lördags blev jag och Pidde bjuden till Anton Nilsson och hans Emma på middag, det var kul, länge sen man sågs. Festen hos Louise senare på kvällen var trevlig, roligt att träffa nytt folk! Men utgången blev en flopp. Vi stod och frös häcken av oss jättelänge i kön till S8, det var tydligen fullt i garderoben, så det blev den s.k "en in- en ut-principen". Samtidigt strömmade det in AIK:are via VIP-kön.. Himla störande.  Till slut gav vi upp och gick på Calles. Men vi insåg att stället stängde 25 minuter senare, så i brist på annat gick vi  på balzac. Vi fick komma in gratis (vad säger det om stället för det första?), så vi tänkte att vi ger det en chans. Men det var SÅÅ tragiskt. Jag kom fram till att jag kände två stycken på hela stället. 2 av typ 200 är dåliga siffror. Det var bara en massa vinglande och muckande fulla fjortisar (18-20-åringar), så jag lade i princip benen på ryggen. Eller... Jag tjatade på Pidde i en halvtimme först att vi skulle fara, han hamnade i en tv-spelsdiskussion med en kompis lillebror. Men till slut hamnade vi på MAX, och där träffade vi helt plötsligt på Göran Gabrielsson (se bild nedan), en imitatör, känd från bl.a Babben och co. Så jag bad han dra lite imitationer, och han bjöd på Kungen och Sverker Olofsson. :) Men sen vart det lite obehagligt... För när vi satt och åt våran mat kände jag hur han stirrade på mig oavbrutet.. Hmm.. 



Nu skakar jag i hela kroppen efter ett tungt body pump-pass. SKÖNT. Gonatt!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0