Knäppo.

Igår när jag träffade Ida på stan visade hon mig sin almanacka. Och jag kände hur det började vattnas i munnen. Jag älskar almanackor! Och hennes var helt enkelt fantastisk, man specialbeställer den och bestämmer själv utformningen.. Man kan välja precis vad man vill ha med i den och inte, helt otroligt. Så när jag kom hem kastade jag mig på datorn och gick in på almanackans hemsida och fyllde i allt som behövde fyllas i, men när jag kom fram till betalningen inser jag att jag inte har råd.. Mina slantar kommer på fredag, så det är bara att snällt vänta tills dess. Och jag har inget tålamod när jag är peppad. Så nu känns det som år och dar till på fredag.. Och jag kan knappt tänka på nåt annat än den där underbara uppfinningen. Sen tar det dessutom två veckor innan man får hem den.. Men, det är bra att jag får träna upp mitt obefintliga tålamod.
Man kan tycka att detta är oerhört knäppt. Att oavbrutet ha en almanacka i tankarna.. Men vad kan jag säga. Då är jag väl knäpp då. Detta är iofs ingen stor nyhet. :)


Pga förkylning har dagen varit oerhört händelsefattig. Har glott på tv, sovit, diskat, tillagat plättar och därmed skapat en ny redig diskhög...(när tar det slut??)  Men ikväll har vi hälsat på Anna, Simon och barnen och sett Bröllopsfotografen, en riktigt bra film! Av Ulf Malmros, som även gjort Smala Sussie. Gillar hans stil! Gillade även Tuva novotnys stil i filmen. Se den!


 


Hoppas på att vara frisk imorgon så jag kan träna. Är ruskigt träningsberoende nu. Det är inte helt fel :)


Kommentarer
Postat av: Lena

jag är också galen i almanackor.. I block och häften och alla sorts skrivsaker..Sen är de för fina att skriva i! Måste nog kika in på den sidan,om det inte är där jag varit och "lekt" förut..

2010-02-25 @ 20:46:26
URL: http://blogg.miramilaia.se/
Postat av: Sarah

Jag förstår dig! I slutet av varje december blir jag löjligt exalterad över att få flytta in i nästa års filofax... så nördig är jag också:)

2010-02-26 @ 20:02:01
URL: http://spaggl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0