Helg

Efter en sammanställning (tack alla som tyckt till om glasögonvalet) så tyckte de flesta att jag skulle skaffa glasögonpar nr 1.
På andra plats kom de genomskinliga FACE, och det är faktiskt dom jag är mest sugen på själv. Jag tycker det är skitsnyggt med genomskinliga bågar! Så nu ska jag ut på stan och försöka hitta några som faller mig på läppen. ¨

I fredags hade vi begravning för mormor. Det var ömsomt jobbigt, ömsomt fint. Jag kände mig ganska avstängd dock.. Det kom bara några tårar när vi gick fram för att lägga en ros på kistan, och jag lade en ros från mamma också. Då kändes det oändligt sorgligt.

Minnesstunden var rätt lättsam, och jag tog mod till mig och spelade mormors favoritstycke på piano; "Ballade pour Adelíne". Det var inte planerat, men det kändes rätt, och folk blev väldigt rörda. Sen berättade jag för hela skaran om midsommar i år, då mormor var så rolig när vi lekte lekar. Folk skrattade gott. Förstår mig inte på mig själv. När jag ska prata inför en eller två personer kan jag staka mig mycket och vimsa på, men då när jag ska prata inför många flyter det på som ett rinnande vatten. Man tycker ju att det borde vara tvärt om.

Fredagkväll spenderades med favvogänget; Lina, Robert, Anna, Simon och barnen. Och Pidde förstås. Igår hakade jag på Simon, Anna och barnen och svärmor till Leos lekland, det var en positiv överraskning. Vilket ställe! Tänk om man hade haft nåt såntdär när man själv var liten. Nej, då fick man gott nöja sig med en simpel lekpark med några gungor på sin höjd.. Okej då, så illa var det kanske inte.



Georg är jättepeppad!



Dags för lunch. (Lunchen bestod dock inte av en apelsin, utan den agerade bara boll en stund)



Sally kanske inte fick jättemkt utav leklandet, men hon var nöjd med att titta på alla barn som lekte.



Igårkväll var det schlagerfest hos Nisse. Mycket trevligt! Salem al fakir är, och har alltid varit, kingen. Så jag var nöjd. Mindre nöjd över Ola dock... Vilken dryg jävel han verkar vara.. Har även hört historier om honom som inte direkt bättrar på hans rykte. 




Poängutdelning. Vi skulle ge poäng för låt, framförande och kläder. :) 





En klassiker; jag och Nisse sjunger "Something stupid"







Linnéa, Fredde, John och Annie



Pidde, David, Kenth och en alltid lika glad Fredrik



Vi taggar för utgång



John och Nisse a.k.a de långa tu



Jag blev riktigt impad av coverbandet "Duo jag". De var sjukt bra! Släng er i väggen Krutov! 


Nu ska jag inte festa på ett bra tag. Två helger i rad är ovanligt, och inte något jag egentligen föredrar.. 




Imorgon ska jag på Edda med syskonbarnen, som är lediga från skolan. Det blir skoj!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0