femtielva bollar i luften

Känner ni igen att det lätt blir så att när man har jättemycket tid, så blir inte så mkt gjort? Väldigt motsägelsefullt å ena sidan, men samtidigt är det rätt logiskt att man skjuter upp saker eftersom man tänker "jag kan likagärna göra det där en annan dag.."

Nu har jag miljoner saker att fixa. Tex:

¤ Måla listerna runt dörrarna (jag vet, jag tjatar om de här förbannade listerna, men de driver mig till vansinne snart, har dock målat listerna runt ytterdörren idag, bara 4 dörrar to go...)

¤ Köpa kvartsstavar och sätta fast (såna här smålister som sitter mellan golvet och trösklarna)

¤ Laga lampan som hänger ute i trapphuset. (jag försökte montera ner den, men gav upp då det inte gick utan att få en dödsstöt på köpet, så nu hänger lampan i en sladd ner från taket.. Detta var före jul.. hmm) Nu är det alltså kolsvart där ute, så det är alltid med lite spänning man träder ut i ljuset, man vet aldrig vad man i blindo kan ha råkat klä på sig:)

¤ Sätta fast spots i hörnskåpet jag fick ärva av mormor, samt köpa lite alkoholhaltiga drycker att fylla skåpet med.. Äntligen får Pidde sitt barskåp, och jag har ett fint arvehörnskåp i vitt som inte alls ser ut som ett barskåp, alla nöjda alla glada.

¤ Måla underredet på våran hylla ovanför datorn och sätta fast lampa där. Hej jag heter Moa och jag är en lampoman. Lampor överallt. Hatar mörker! Men hatar även taklampor, därför alla dessa smålampor överallt..

¤ Skruva/spika upp en magnettavla och ett tidningsställ i studion. Fråga mig inte vad jag ska ha dessa till i en studio, men det är enda stället de passar på eftersom båda är svarta..

¤ Tillverka en träram med måtten 1,30x1,50 (dvs jädrigt stor) som jag ska spänna upp ett tyg på, och därmed kunna dölja några fantastiskt fula kablar som hänger på väggen i studion.

¤ Tillverka ett motiv till tavlan ovanför soffan. Nu känns motivet lite för pretto.. Nåt foto på nå kvistar.. Frågan är om jag ska måla nåt själv eller.. Men om jag känner mig själv rätt så tar det sisådär femtor år innan det är klart, så jag får hitta på nåt annat.

¤ Sätta fast sladdar med sånadär spikar ni vet.. Jag hatar verkligen sladdar! Längtar tills allt blir trådlöst.. Det är förhoppningsvis bara en tidsfråga. Annars kommer sladdar att bli min död..

¤ Styra upp tavelväggen (på tal om det.. Måste beställa fler foton.. Nu i större storlekar.. Framkallningsstället måste börja misstänka att jag har nån märklig böjning för fotografier.. :)

¤ Olja in köksbänken

¤ Lacka om köksbordet

¤ Organisera TV-bänken. Där råder kaos.

¤ Köpa tyg och sy nya kuddfodral till soffan. De ska vara naturvita och beiga hade jag tänkt mig..


Det jobbiga med mig är att jag inte kan hålla mig till ett sak och slutföra den, utan jag far runt som en studsboll mellan de olika projekten, och inget blir som riktigt klart.. Hm. Kanske ska beta av sakerna i ovanstående list-ordning..

Till på köpet har jag åkt på nackspärr, så om jag ska titta till höger måste jag vända hela mig ditåt.. BÖKIGT.

















Kommentarer
Postat av: Frida

Hörredu projektkvinnan där! Jag ska käka med innabandylaget på Lördag men dyker upp efter det - redo att skvallra, klunka vin, skratta så att halsmandlarna spelar piano i halsgropen och mysa utav bara sjutton!!

Mång avarma kramar

2010-02-17 @ 22:23:08
URL: http://tokiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0