6. Your day

Eftersom jag nyss klev upp och har inte hunnit göra nåt nämnvärt idag, så skriver jag om igår. Och igår var det ju självaste julafton!

Jag vaknade tidigt, vid åtta. Trots mina "mogna" 24 år kan jag inte alls sova på julaftonsmorgon! Efter att ha legat och snurrat i nån timme så gav jag upp och hoppade in i duschen.
Vi har lånat bort vårt sovrum nu under julhelgen till Pontus kusin med sambo och barn, så jag var ganska öm i ryggen av att legat på en madrass på golvet i vårat gästrum. Dessutom genomfrusen eftersom jag låg intill en dörr till ett kallförråd som drar nå vansinnigt. Jajja. Tre nätter på ett år kan man faktiskt stå ut för husfridens skull. Jag tycker det är lite mysigt att sova på olika ställen också.
Efter duschen var jag tvungen att stå och beundra solen.

Klockan 11 begav vi oss till syster Åsa där jag blev nominerad till julens "ung & bortskämd", eftersom jag fixade håret medans de andra slet i köket. Till mitt försvar kan jag säga att detta aldrig hade hänt om jag inte haft borta min plattång hemma och måstat låna systerdotterns i sista stund! Systersonen Arvid tyckte dock att titeln "30 & bortskämd" passade bättre.. Skulle aldrig ha berättat att jag börjat få lite rynkor på ögonlocken. 

Efter en jullunch i ultrarapid på grund av mitt och Pontus tajta schema öppnade syskonbarnen paketen från oss och jag och P öppnade våra. 

Förutom en slant fick jag denna fina pyjamas och dessa mysiga tofflor, dock med högre skaft

 
Blev superglad! Precis vad jag hade önskat mig! Tror barnen blev nöjda över sina klappar från oss också.

Därefter trampade vi gasen i botten för att inte missa tomten i Kåge där Pontus familj på sin fars sida höll hus. Vi hann precis!
Och döm om min förvåning när jag började förstå att jag måste ha varit from som ett lamm det här året. Tomten gav mig nämligen en alldeles egen systemkamera! Jag satt i chock rätt länge för att sedan måsta torka bort en tår. Vilken fantastisk julklapp! Förutom denna fick vi bra köksknivar. Kändes väldigt aktuellt med tanke på att våra är slöare än smörknivar nästan allihop.



Efter Kalle begav jag mig till Mamma där systrarna väntade. Vi åt laxmackor, drack julmust och såg lite på "Kan du vissla Johanna". Det gick rätt bra. Hon var på ett helt okej humör om man bortser från lite tårar då jag skulle dra vidare. Men då var systrarna kvar ett tag, skönt att slippa lämna henne ensam när hon blev ledsen. Hon hade varit på julfest på avdelningen mitt emot, och berättade om en tant som sjöng med så högt till uppträdandet av julsånger att man fick säga åt henne flera gånger. Hon hann glömma bort sig hela tiden. Dementa är rätt söta ibland. :)

Efter Mamma landade jag till sist hos Pontus mormor här våningen nedanför där hela släkten på mammans sida befann sig. Ett fullkomligt kaos för att citera BKO! Samma tomte besökte oss igen, och denna gången fick jag lite småprylar såsom en bok om julpyssel, sockar, en värmedyna i form av ett hjärta, och inte att förglömma! Bezzerwizzer underhållning!! Håll i hatten Lina och Robert, här ska spelas!!



Efter tomten och bortstökning av löjligt mycket julklappspapper var det dags för julgröt. Då var klockan drygt nio. Jag bar med mig min nya kamera överallt som passande nog hade lite batteritid i nytt tillstånd. Vilken skillnad på fotona! Jag är i sjunde himlen. Försökte knäppa lite fina bilder på småttingarna Georg, Sally, Tove och Nova. Fick ett par lyckade!
Till sist väntade julemys och sällskapsspel. Dock inte vårat nya utan "Europa". Det gick riktigt dåligt för mig och Pontus kusin Emma. Nåväl. Man kan ju inte vinna VARJE gång. ;)

Sammanfattningsvis en väldigt lyckad dag! Bilder kommer sen, för nu tjatar Pidde om datorn.

Hoppas alla haft en god jul!





Kommentarer
Postat av: Anna Å

Får inte jag och Simon vara med och spela? =)

2010-12-26 @ 23:09:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Frida

Så mysigt och roligt att ni fick en lyckad julafton och att du hade varit så snäll i år Moa ;) Jag fick faktiskt en precis likadan pyjamas av Fredde and i love it!! Sköt om dig vännen så ses vi snart!

kramar

2010-12-27 @ 23:27:10
URL: http://tokiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0