1. Introduce yourself.

Jag heter då alltså Moa Evelina Westermark och bor tillsammans med min fine pojkvän Pontus Åkesson på Sörböle i Skellefteå. Jag är ett sladdbarn och har sorgligt nog en mamma som lider av den obarmhärtiga sjukdomen Lewy body demens. Jag har två fantastiska storasystrar, nio underbara syskonbarn och en pappa som bor i skogen med sin kärlek, hunden Felix.
Tyvärr har jag inget eget djur nu pga allergi. Om det var möjligt skulle hela hemmet krylla av djur. Nåja. En hund vore trevligt i alla fall. Var tvungen att omplacera min älskade katt pga mina allergiska besvär.

Jag är en grubblare, tänker ibland alldeles för mycket. Funderar mycket över livet, döden och allt däremellan. Är fascinerad av personlig/mental utveckling, har testat det mesta inom detta område. Hypnos var det senaste. Jag kallar mig inte för religiös, mer för troende. Jag tror på något mer än det vi människor fysiskt kan märka av och bevisa. Vi är liksom för små jämfört med universum. Det är så ologiskt att vi är det enda som finns.

Jag brände ut mig i de sena tonåren, och har fortfarande men kvar, är sjukskriven pga viss ångestproblematik och äter medicin. Det har varit en lång och snårig väg tillbaka, men jag har blivit både starkare och klokare med tiden. Jag väljer att tro att jag snart är helt på fötter igen. Tankens kraft är oändlig!!

Jag har arbetstränat på Fritidskontoret nu i sex månader, och efter nyår ska jag ta nya tag att hitta en arbetsplats där jag kan arbetsträna, och så småningom kunna börja arbeta på på riktigt. Gillar administrativa jobb har jag upptäckt. Konkreta och kreativa uppgifter. Känns skönt att ha kunnat släppa visionen om "Moa: läraren", som jag haft i många många år. Bara för att hela min familj jobbar med barn behöver det inte betyda att jag också nödvändigtvis behöver göra det.

Jag dras till människor som inte är så uppenbara. Alltså som inte gör så mycket väsen av sig, utan som tar tid att lära känna på djupet.
Jag försöker att undvika människor som tar energi av mig genom att vara negativa, gnälliga och som klagar på allt och alla. Jag har väldigt svårt att förstå de människor som väljer att leva sitt liv på det sättet. Jag är helt övertygad om att livet blir som man väljer att se på det.
Tyvärr är jag ofta för snäll och kan inte säga ifrån när jag egentligen borde, även om jag ibland försöker. Men då slutar det ofta med att jag trasslar in det och får det att låta som att det är jag som gör och tänker fel. Jag försöker bli bättre på att sätta ner foten.
Jag har också väldigt lätt för att inbilla mig saker, speciellt att människor inte tycker om mig. Min största skräck är att känna mig bortvald. Den rädslan är också något jag försöker jobba bort. Jag försöker istället fokusera på de människor som faktiskt visar att de vill finnas i mitt liv.

Jag älskar att skapa i alla former; musicera, fota, måla, pyssla, sy, göra smycken, inreda, skriva m.m.
Djur och barn tycker jag om så mycket så att det ibland gör ont i hjärtat.

Vi har en "studio" hemma, där jag när andan faller på sitter och sjunger in lite olika saker. Jag tycker inte alls att jag är speciellt bra, men jag tycker det är roligt.

Det roligaste jag vet i livet är att bugga. Tyvärr gör jag inte det just nu, eftersom jag inte har någon danspartner. Och att dansa på olika parker m.m är inte min grej. Jag har lovat mig själv att ta tag i buggen igen en vacker dag.

Jag skrattar mycket. Finner humorn i mycket, vilket gör att jag ofta hamnar i väldigt humoristiska situationer.
Jag har lätt för att driva med mig själv, ibland lite för mycket.

Jag tror på astrologi. Inte egentligen så mycket horoskop; vad som ska ske i framtiden, utan mer att man är en viss personlighet beroende på när man är född. Kan ofta lista ut vad folk är för stjärntecken genom att studera deras beteende.
Jag själv är våg. En solklar sådan. Här nedan kan man läsa lite om "mig".

Den som är född i Vågens tecken trivs i glada och festliga sammanhang. En social, utåtriktad natur med god förmåga att knyta kontakter. I relationer och samarbete är Vågen diplomatisk och hänsynsfull, rättvis och välmenande. Vågen är mån om att göra ett gott intryck och är svag för smicker. Uppmuntran och gemenskap är viktigt för denna tillmötesgående, charmiga karaktär.

Skönhetsplaneten Venus styr över tecknet. Vågen har en dragning till festligheter av olika slag, glitter och nöjen. En livsnjutare med ett glatt sällskapsliv. Vågen är angelägen om att det ska väga jämnt i vågskålarna, inget får bli fel, å ena sidan men å andra sidan. Ambivalens och ibland dubbla budskap hör till bilden. Vågen kan ha svårt för att fatta beslut och är angelägen om att inte trampa andra på tårna.

Vågen har ofta god smak och intresse för kläder eller inredning. Att dekorera och pyssla faller sig naturligt för denna estet. Vågen tycker inte om bråk och stridigheter utan föredrar balans och harmoni. Det finns inte så många singlar födda i detta romantiska tecken. Om Vågen känner sig ensam dröjer det inte länge förrän tomrummet är fyllt. Tvåsamhet och gemenskap är viktigt för samarbetsvilliga, mjuka Vågen. En smula fåfänga hör till bilden. Vågen söker uppskattning och bekräftelse och har ofta ett fördelaktigt yttre.

Smidighet och anpassningsförmåga finns i stora mått. Vågen är lättsam, humoristisk och underhållande, men blir lätt rastlös och uttråkad av den grå vardagen. Vågen har gott om list och taktik, och inga svårigheter med att linda andra runt sitt finger. En flexibel natur med glimten i ögat!


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken fin beskrivning av dig Moa..

Tyckte att den astrologiska var skriven som om de använt dig som mall..=)



Kramis Lena

2010-12-12 @ 22:16:10
URL: http://miramilaia.bloggplatsen.se/
Postat av: johanna

fika på torsdag vid 12-tiden hos mig, blir det bra?:) Kramar!

2010-12-14 @ 22:24:50
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0