Övernaturlig?

Vi är nu ute i stugan i Hjoggböle och myser. Men jag måste bara berätta.. Jag var nyss med om något väldigt väldigt läskigt. Jag fick en fråga i ett frågespel som löd: "vad kallas den gula, röda eller bruna järnförening som uppträder i vissa jordarter vars pigment man ofta använder i konstnärsfärger?" Jag hade ingen aning om svaret. Jag försökte grubbla ett tag men hade ingen chans att komma på nåt vettigt. Helt plötsligt säger jag "men inte vet jag.. Ockra?", och jag har ingen som helst aning vart svaret kommer ifrån. Hade inte tänkt ut ordet då jag sa det. Det bara flög ur munnen! Och mkt riktigt var svaret Ockra. Jag har hört ordet förut men trodde typ det var nån slags blåfärg.. Typ i stil med indigo. Jag har aldrig hört talas om att det finns nån järnförening i jord som används som färg. Hur kunde min hjärna på helt egen hand göra denna koppling, när jag inte ens visste vad varken det ena eller det andra var? Till saken hör att jag inatt drömde att jag var medial och hade övernaturliga förmågor. Ytterligare en sanndröm? För det är inte första gången det händer heller.. Mystiken tätnar..

Kommentarer
Postat av: johanna

jag trodde det var bestämt att vi skulle ses imorgon, jag jobbar till tre men ni kan ju ses före det om ni vill. Frida kunde då imorgon också:) Annars har då jag rätt så fullt i veckan iaf. Jag hoppas att allt är bra med dig:)

2010-08-23 @ 19:43:47
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0