Trädgårdsmöbler.

När vi bodde i förra lägenheten brukade jag våran balkong nåt oerhört. Jag solade och åt frukost där på mornarna och tog en tupplur på eftermiddagarna. Jag älskar att äta frukost utomhus, och samtidigt sitta och kanske lösa ett korsord och ha Ted Gärdestad spelandes i bakgrunden. Det är sommar när den är som bäst.

Nu vet jag dock inte om jag kommer att våga använda våran nya balkong så mycket. Den vetter (tydligen) mot öst (även om jag själv är säker på att den är mot norr. Min inre, ofta missvisande kompass är stark i sina åsikter) och har sol från ca kl 15 till solen i princip går ner. Så det vore ju perfekt att sitta där och äta middag i sommarsolen och dyl. MEN! Efter den här balkongolyckan i Skeå är jag rädd för balkonger. Och den vi har nu, ja den har några år på nacken, och känns inte jättestabil..

Men vi har ju en hel gård vi får använda nu, och det är ju inte fy skam. Fast även om vi får använda den, så känns det lite som att man inte vill ställa ut utemöbler permanent och göra sig hemmastadd, för det är ju ändå mormor Emmas gård. Som hon iofs inte har någon större glädje av. Hon har inte orken att nyttja den nästan alls... Så jag tror hon bara är glad om vi använder och sköter om gården. Vi får nog prata igenom detta lite mer.

Hursom vill jag ändå ha användning för balkongen, så nu lutar det (tycker jag, har ej hört med gubben än) åt att köpa en liten möbelgrupp till balkongen, och utöver den ha lite blommor och dyl. Så kan jag och Pontus sitta där då det är bara vi och vill snippa ut och få lite sol medans vi äter. För det är som projekt att ta med sig mat ner till gården. Men jag vill även ha en möbelgrupp nere, ute.. Hmmm.. DYRT. För det ska inte vara några rangliga fula utemöbler. Nej såna här vill jag ha:

 Till gården



 Till balkongen



Jag börjar även få ett litet intresse för växter och blommor, känns kul! Har slutat döda våra blommor, jag tar väl hand om dem, och slänger bort dom/byter jord om dom börjar sjunga på refrängen. Så sommaren blir en blom-växt-bär-sommar för mig. Och vad jag längtar!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0