stackars stackars stackars mig

Jag hade laddat för den här kvällen hela veckan. Jag var så sanslöst peppad på att träffa alla vänner som är hemma över påsk och dra ut och partaja. Det känns som hundra år sedan. Men typiskt nog fick jag nån slags magsjuka, som inte egentligen är så jobbig, utan jag är bara konstig i magen. Har inte kräkts och mår inte illa längre som jag gjorde inatt och tidigare idag. Men jag känner mig för risig för att bege mig på party och dricka vin eller dyl. Och jag vill inte smitta någon heller.. Det verkar vara en smittsam variant eftersom det är många i min omgivning som är risiga i magen..

Så här sitter jag. Skitsur över denna orättvisa, avundsjuk på alla friska vänner som får festa och ha trevligt ikväll, och inte sjuk nog för att kunna känna att jag gör rätt i att vara hemma. Det är just på gränsen och det är nästan värre. Har tänkt 1000 gånger att "äh, jag far!!!", peppat till, sen ångrat mig igen.. Vill inte att det ska bli så att folk skyr mig som pesten heller som det lätt blir om man råkar yttrar "magsjuka".. jag vet ju själv hur det är. 

Så nu går jag i ide för ikväll, slår på svt1 för att se "jakten på Julia" samt "millenium" och hoppas att det SNART kommer ett till sånt här fest-tillfälle, och att jag då är frisk som en nötkärna. 

 




Kommentarer
Postat av: Louise

Ja det är stackars dig...

Men jag peppar med dig!

Nästa gång kommer bli den bästa :)

kram kram

2010-04-04 @ 14:12:44
URL: http://sweetcinnamongirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0