Överkreativ?

Jag måste ALLTID ha ett projekt igång. Annars känner jag mig rastlös och uttråkad. Det funkar liksom inte att bara ha massa måsten, jag måste få ha mina moments då jag får utlopp för all min kreativitet. För det kan jag faktiskt säga att jag är utan att skämmas. Jag är riktigt kreativ. Måhända lite väl? I alla fall. Är i full gång att sälja våra (nya fina) möbler från IKEA för att jag har blivit less, samt att jag insett att saker är opraktiska, och köpa nya (fula). Det låter lite konstigt antar jag, men jag älskar utmaningen att få fula möbler fina. Att dessutom tjäna pengar på kuppen gör det inte värre. Har sålt detta:

(stolarna: 250x6)


Ska även sälja:




Allt är tingat utom skohyllorna.




Har istället köpt:




Kökssoffa, bord, 4 stolar samt en skänk. Jag ska måla dessa möbler vita och byta tyg på soffan och stolarna.
Skänken ska jag göra till tv-bänk.


När jag får sålt skrivbordet ska ett nytt in, även det ska målas vitt. Har inte hittat ett än. Jag har iofs ett hos mamma och Chrille, men Chrille är inte så sugen på att börja flytta massa saker. Det förstår jag. Då blir allt så påtagligt med mammas tillstånd.  
Jag äger ett vitt rumsbord som för tillfället står hos syrran men som jag ska ta tillbaka. Ska dessutom sälja soffan då jag hittar en ny. Vill ha en beige eller brun med hög rygg.


Och ja, jag gillar vita möbler. :) Fattar inte hur jag tänkte då vi handlade till lägenheten då vi flyttade in... Det är inte alls min stil. Det var inte det då heller. Har fått veta att stilen jag gillar heter "shabby chic". :)

Pontus är snäll. Han accepterar mitt renoveringsbehov och låter mig hållas, så länge vi går med vinst eller plus minus noll, samt om jag gör allt jobb.


Lite inspirationsbilder:

















Herrrrreeeeeguuuuuud vad jag längtar till den dan vi köper eget boende. Ja förresten, vi har bestämt oss för att vänta med lägenhetsköp. Vi har ingen brådska.





Kommentarer
Postat av: Lisa

shabby chic e najs:) MIn mamma e väldigt frälst åt det hållet:) Tipsar om en blogg osm jag tror du skulle gilla! http://etthusivitt.blogspot.com/

2009-09-23 @ 16:58:40
Postat av: Bea

Åååå möblerna du har köpt kommer att bli superfina i vitt! :) Kram

2009-09-23 @ 17:16:13
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Frida

jag är också en "shabby chic" och älskar allt som är vitt och antikt! kommer att bli superfint!! kramen

2009-09-23 @ 21:14:18
URL: http://tokiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0