Flytt?

Vi har i eftermiddag tittat på en lägenhet. Eller om man ens kan kalla det för lägenhet. En håla. Fula golv, fula dörrar, fula luckor, fula tapeter, ful toa, fult fult fult. Priset är dock därefter. 

MEN! Enligt mig har hålan potential. Jag ser det klara resultatet då jag tänker på den. Jag tänker vitt vitt vitt, och fräscht! Jag tänker fina nya golv, snygga nya dörrar, renoverad toa.

Det är en trea bara ett stenkast från oss nu, på samma gata. Den har både tvätt- och diskmaskin, och liknar våran lägenhet, fast med ett till rum då. Och en "walk in closet" :)

Vi ska till banken i veckan och kolla upp lånelöfte samt räkna på om vi tjänar ekonomiskt på att flytta. Pontus är skeptisk. Men då är ju allt i sin ordning. Jag är driftig och Pontus är "realist".

Jag tror dock att vi kommer att kunna sälja den för det dubbla när vi väl är sugna på att flytta, om vi nu får det så fint som jag tänker att vi kan få.

Men. Vi får se vad som händer.

Tills vidare drömmer jag mig bort i inredningstidningar.. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0