Utbränd pga hemrenovering?

Jag vet att man inte bör slänga sig med uttrycket utbränd lite hipp som happ då man känner sig stessad eller trött, eftersom det är att felanvända det.. Jag som själv varit det vet hur förbaskat obehagligt och jäkligt det är, jag låg liksom och sov 2 månader i sträck och gick bara upp för att gå på toa eller ta mig en liten matbit, och av detta blev jag alldeles skakig och yr av utmattning. Detta är ej en överdrift... Men känner jag ett trängande behov av använda ordet utbränd nu fast jag vet att jag inte är det på riktigt. Efter en vecka av målande och slipande, flyttande och fixande, så känner jag mig totalt utpumpad. Jag såg det som ett roligt projekt, men det blev som ett oändligt maratonlopp. Så. Vad har jag lärt mig av detta? Kanske att inte sätta en löjligt kort deadline (eftersom jag fyller år på onsdag och ska ha kalas vill jag att allt ska vara klart då), och att kanske ta ett rum i taget eller nåt då jag ska göra om. Nåväl. Snart är det klart, och jag är kanonnöjd än så länge! Så det var mödan värt.

Ikväll är det lördagkväll och jag borde kanske hitta på nåt roligt att göra, men jag ooooorkaaaar inte.. Vill bara sova!! Men nu går jag iaf över till syster Lena för att äta en mysig lördagsmiddag. Får se om jag piggnar till lite, vore trevligt att besöka Emmy och Manges ferre där Pontus är ikväll. Som sagt. Vi får se.

Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är välkommen när du vill:) slå bara en pling innan & hör att vi är hemma! Kram!

2009-10-11 @ 20:42:12
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0