Nu ska ni få höra....

En gåta....



En tjej vaknar av att hennes sambo tänder taklampan kl 01.00 på natten. Han ser uppriven ut och har ytterkläderna på sig. Då hon frågar vad som händer försvinner han till dörren och plingar på dörrklockan..
Vad har hänt?



Följande händelse är sann.

Jag gick och la mig rätt tidigt igår kväll, men innan jag la mig gick jag ner och kollade om Pontus hade med sig sin nyckel. Då den inte var någonstans i hallen antog jag att han hade den med sig, så jag låste dörren. Ibland då jag är osäker brukar jag sms:a honom och fråga om han har sin nyckel, man vet aldrig med oss.. Nycklar är inte vår starka sida. Men pga enorm trötthet glömde jag bort detta och somnade som en stock, efter att ha pluggat in öronpropparna (som jag sover med då jag inte vill bli väckt då Pontus kommer hem sent på kvällen) , samt slagit av mobilen.

Mitt i natten vaknar jag av att Pontus tänder taklampan och rusar fram till mig med skor och ytterkläder på för att kolla om jag lever. Jag fattar ingenting. Jag plockar ur öronpropparna och hör hur han rusar ned och plingar på våran dörrklocka. Jag fattar ännu mindre.

Efter en stund kommer han in och frågar vad jag håller på med som inte har hört hur han i ca en timmes tid stått och ringt och bankat på dörren samt bankat med en sop på vårat sovrumsfönster (vi bor ju en våning upp)...  Jag blir förbluffad eftersom jag har inte hört någonting överhuvudtaget. Han berättar då hur han efter misslyckade försök att få mig att öppna dörren blir osäker om jag överhuvudtaget är hemma, men mobilen är avslagen och bilen och cyklarna står på sin plats. Så han ringer polisen och berättar oroligt att det måste ha hänt mig något. Att jag är världens mest lättväckta människa, och att jag aldrig skulle kunna sova mig igenom oljudet han skapat. De säger att det är väktarna på områdets ansvar att öppna dörrar, men att det kostar 450 kr och att man måste betala i kontanter med en gång. Pontus får lite panik eftersom han ej har kontanter, så han ringer Simon som får komma och hämta honom så att de kan fara och ta ut pengar. Till slut kommer vakterna och låser upp, och där inne ligger jag och sover djupt och är helt omedveten om dramat som utspelat sig... Pontus testar dörrklockans volym när han kollat om jag lever, och fattar inte hur jag inte kunnat vakna av dess skarpa signal.. Inte jag heller.

Pontus var så söt, han hade blivit tok-orolig för mig!  Men nu är han 450 kr fattigare.. Snacka om onödig utgift.
Vi vet heller inte vart Pontus hemnyckel håller hus... Hmm..


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, stackars pontus. Men tur att allt var som det skulle & nu är det ju verkligen bevisat att öronproppar verkligen fungerar:P

2009-10-20 @ 20:38:15
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Maria N

men alltså.....det här var då det roligaste jag hört på lääääänge...jag skrattade så jag fick kramp i magen..dom här hemma undrade vad jag höll på med....det ska då vara ni,- jag säger då bara det!!!!!

Förtsätt i den andan.

2009-10-20 @ 22:22:46
Postat av: Nils

Haha var tvungen att läsa det en gång till.. Skulle vara kul att höra inspelning på samtalet till polisen om han hann säga allt det där :)

2009-10-20 @ 22:49:09
Postat av: Lena

Men oh detta var nog det roligaste jag läst på länge..Tack Moa för att du förgyller min vardag med din blogg...Hälsa Pontus från mig.. och när ni hittar nyckeln,se till att fixa en extranyckel att lämna till nån släkting/kompis så den lätt går att hämta om ni saknar er nångång. (dock inte de där andra som också har nyckelproblem)

2009-10-21 @ 19:17:08
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: sara

hahaha ni är för roliga, sånt här händer bara inte

2009-10-21 @ 21:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0