atjo atjo atjo prosit..

Så var man förkyld. Igen. Jag skulle aldrig ha sagt att jag har bra immunförsvar.. För sedan dess, det var i början på sommaren jag gjorde det dumma uttalandet, så har jag varit rejält förkyld i fyra vändor. Nu börjar jag faktiskt bli rätt less. Kliandet i alla ansiktsområden har övergått till svidande. Och nu tävlar ögonen och näsan om vem som kan rinna mest. Just nu ligger näsan rätt bra till, men han (tänker att min näsa är en han.. hmm..) kan inte ta hem segern i förskott för rätt som det är så lägger ögonen in en spurt och tar över ledningen... Åh!

Jag som såg fram emot helg! Eftersom jag då kan undvika pluggande utan dåligt samvete. Har haft två veckor på mig att läsa på inför hemtentan som vi får på onsdag. Jag har inte öppnat böckerna. Har inte ens alla hemma. Jag har renoverat hemmet istället. Men detta är det nya jag. Som tar det mesta med en nypa salt och inte freakar ut över en hemtenta. Jag ska aldrig bli den nervösa, stressade bruttan igen som jag var för ett par år sedan. Det var ett helvete. Så då har jag det hellre som det är nu.
Bestämmer här och nu för att göra ett test. Se om jag fixar en hemtenta utan att ha läst på någonting innan. Vi har ändå en vecka på oss, så jag hittar nog det jag söker i böckerna ganska baggis under den veckan. För då vet jag ju vad jag söker efter. Nu har jag ingen aning, och då finns inte motivationen heller.

Så. Vi får helt enkelt se hur det går. :)

Har en komplettering jag ska göra på en inlämningsuppgift också. Tänkte göra den idag, men det är fasiken omöjligt med den här utåtagerande förkylningen. Det sprutar slem och snor omvartannat. Vill liksom kunna använda tangentbordet sen.... Så nu måste jag förflytta mig till soffan för att rädda tangenterna! 

ATJOOOO!





Kommentarer
Postat av: Emil

Det funkar fint Moa, jag har klarat flera hemtentor på det sättet! Lycka till =)

2009-10-17 @ 00:37:23
URL: http://emilmarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0