Skyltsöndag.

Några bilder från dagens skyltsöndag-fika på stan:







Generellt är jag inget jättestort jul-fan. Jag tycker det ligger lite melankoli i luften, för att inte tala om hetsen som infinner sig före jul.. Men vissa saker gillar jag. Jag gillar glögg och pepparkakor, Sunes jul-serien, att sjunga julsånger, och alla tända ljus. Och förstås att umgås med alla nära och kära. En jul med en sjuk mamma är givetvis väldigt jobbigt att gå igenom.. Men om jag ser det som ett par mysiga dagar med god mat och gott sällskap, och inte som en stor och livsviktig högtid, så känns det okej. Jag har en sambo vars familj har massor med traditioner, så det är fullt upp hela julhelgen, vilket känns skönt. Så lite tid att stanna upp och tänka som möjligt! Tänker gör jag tillräckligt all övrig tid. Sen har jag ju mina egna underbara syskon m. syskonbarn att julmysa med. Utan dem vore jag ingenting!
Att ändå hälsa på mammsen på julafton känns viktigt, och jag är glad att jag fortfarande har den möjligheten. Många kanske undrar varför vi inte tar hem henne över jul. Men det går inte i det skicket hon är. Hon blir orolig bara av att man flyttar henne från sängen till duschen. Vi tog faktiskt hem henne för några veckor sedan, men det blev katastrof. Hon var panikslagen. Hennes sjukdom gör att hon har väldigt dålig verklighetsförankring, och minsta lilla förändring gör henne orolig. Så det går helt enkelt inte, hur mkt vi än önskade det. 
Min syster berättade en gullig sak i afton. Mamma hade inte velat äta lunch (hon har ätit väldigt dåligt på senaste), och då frågade de om hon ville äta något annat än det som bjöds, då svarade hon "gröt!" Hon fick gröt och åt upp rubbet. :) Såna små saker kan göra mig alldeles varm inombords. 


Imorgon köper vi sista färgburken och golv, för att sedan måla klart i vardagsrummet. Pontus börjar lägga golv medans jag fortsätter måla, fast i datarummet/studion.. Hade inte tänkt måla där, men... Kommer att störa mig på det rummet för alltid annars. Vi hade som bara tänkt låta det vara lite halvdant, men då kom jag liksom på att, varför då? När vi lix gör om är det bättre att göra om fullt ut! 
Sen ska jag ju även måla övre delen av väggarna i badrummet där det inte är kaklat.. Så nog har vi det vi gör imorgon!

Gonatt!



PS. Magontet har gått över. Vet fortfarande inte vad det var men jag tippar på alternativet sprucken cysta...




 


Kommentarer
Postat av: Lina

det var supertrevligt! allt som behövs är typ kaffe och härliga vänner... vi kanske skulle prova café kringlan vid oss.

2009-11-30 @ 11:49:26
Postat av: Anna Å

Håller med Lina! Typ att man gör det till en traddi. Varje fredag klockan tre har vi fredagsfika på nå fik... mysigt!

2009-11-30 @ 12:03:05
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: Lina

låter bra, tiden kan ju diskuteras så att så många som möjligt kan delta =)

2009-11-30 @ 12:29:41
Postat av: Lena

Oh så skönt höra att magontet gått över.. Blev orolig nu när jag läste...

Håller med om att det är mysigast att träffas och mysa och ha trevligt med goa släkten & vänner kring jul och helst utan stress och krav.. Man ska ha tid att njuta..

Kramis

2009-11-30 @ 21:49:56
URL: http://www.miramilaia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0