Renoveringsdag 2

Idag har vi:

¤ Valt tapeter till fondväggen i vardagsrummet
¤ Slipat allt vi har spacklat
¤ Målat ett varv i gästrummet

Tapeten vi valt ser ut såhär då man fotar den med blixt.. Den är väldigt glansig i vissa sken. Älskar färgen den glänser i, nån blanding av guld och silver! Älskar även medaljonger.




tar hemskt gärna emot folks åsikt om att ha en fondvägg på samma vägg som tv:n? Jag har alltid varit emot det, tycker fondväggar ska vara bakom soffan eller på någon sidovägg annars känns det spegelvänt, men nu är det snedtak bakom soffan och då blir fond inge snyggt där. Inte heller på sidoväggarna blir det bra, eftersom då blir det vid och runt fönstret eller vid och runt dörren..Men vill inte att ögonen ska bli störda av mönster då man ska se på tv... Men man kanske inte blir det? Eller? Pidde tycker att man SKA ha en tapet där, för då ser man den då man sitter i soffan.. En fondvägg ska synas menar han.


Nu är Pontus och jobbar och jag har varit och tagit cellprov hos barnmorskan. Det gick bra, även om jag inte kan säga att det känns tokbekvämt att ligga med benen i vädret och en kvinna mellan dem..

Vad ska jag hitta på ikväll då...?

Alternativen är att antingen fara och fortsätta måla själv, höra av mig till nån för att hitta på nåt, eller bara dega hemma och se i kapp alla paradise hotell som jag missat.. Hmmm.. Nu ska jag iaf ta och vila en stund. Favvotiden på dagen! Lägga sig och lyssna på en bok, spela sudoku för att sen slumra in en stund. :)












Kommentarer
Postat av: Lena

vi hade tänkt ha vår fondvägg bakom tv:n först men då jag älskar vår fondtapet så ville jag inte missa en centimeter av den.. Nu är den bakom soffan istället.. Men vi har ju inget snedtak där förstås.. Har man inte så mycket annat på väggen än tv:n så blir det säkert jättefint. Gillade er tapet också..Hoppas att jag får komma och se sen när det blir färdigt. Tack för besöket igår ! och ursäkta att jag alltid skriver kommentarer till din blogg..måste nog skaffa en egen att skriva i.

Kramis

2009-11-23 @ 16:31:44
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Bea

SKITFIN fondtapet! :)

2009-11-23 @ 21:00:20
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Anna Å

Förstår vad du menar med rörigt bredvid tv:n. Förstår inte alls vad Pidde menar med att man SKA ha den bredvid tv:n. Iallafall så tror jag det blir bra att ha den bredvid tv:n. Just denna tapet är inte en rörig sådan och ni har ju bara vitt annars så det tror jag går utmärkt.

2009-11-24 @ 13:17:51
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är ju så kul med inredning! Längtar tills jag får min egen lägenhet någon dag, haha.

Äntligen Moa! Åh, dom är ju så bra. Jag blir sugen på att läsa dom igen. Visst är Edward ganska fin ändå?! haha :)

2009-11-25 @ 13:28:01
URL: http://sofialundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0