Goläge.

Med risk för att bli besviken och för att göra Pontus lite irriterad efter att ha gått händelserna i förväg, så måste jag berätta vad det är som jag hoppas på..

Vi har eventuellt en ny lägenhet! Och håll i er nu, på SÖRBÖLE! Drömläget! Pontus mormor bor på liljevägen ensam i ett stort hus, och på övervåningen är det en lägenhet, en trea som står tom och har gjort det i några år nu.. Eller det är egentligen en fyra enligt mig eftersom det är ett enormt förråd/tvättstuga som vi isf tänker använda som datarum/studio, som gör att vi utöver det kan ha ett gästrum/extrarum/blivande barnkammare, WOW! Det har inte blivit tal om uthyrning dels för att det inte har orkats styra upp samt på grund av osäkerhet om momme ska bo kvar. 
Jag har nämligen tänkt tanken ca 1000 gånger, men slagit det ifrån mig eftersom jag tänkt att det inte alls är aktuellt. Men igår var vi upp och kikade, och jag bad Pontus iaf höra med svärmor, om det finns nån liten möjlighet... Och jo, hon tyckte det lät som en bra idé! Då kan vi ha lite koll på momme som är lite ofärdig, och ta hand om skottning, gräsklippning och sånt som inte momme själv orkar göra. Hon pratade med sin syster och även med momme själv, och alla låter positiva. Momme ville dock tänka över saken lite till... Så jag går som på nålar tills vi får veta.. Det vore drömmen med stort D! En fyrarumslägenhet på sörböle, med stor tomt! Dessutom mer än 1000 kr billigare i hyra!! Och som grädden på moset finns det äppelträd, hallonbuskar och ja.. JORDGUBBSLAND! Som jag ALLTID velat ha!! Det är möjligt för Sune att vara ute också. Ska dock ta mig en rejäl funderare över det, eller om jag ska göra honom till innekatt. Det finns fördelar och nackdelar med båda.. Ska tänka efter vad som överväger.. Och det beror förstås vad momme säger om det också. Men ja... Det här känns typ för bra för att vara sant...


Så nu hoppas jag så jag blir blå! Ni får gärna hoppas lite med mig... :)


Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Emil

Jag hoppas med dig =) Du förtjänar medgången, Liljevägen är fint också! Kram

2009-11-07 @ 11:43:20
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: johanna

det där låter ju helt fantastiskt. Jag ska hålla tummarna för er:)

2009-11-07 @ 16:33:37
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Louise

Oj! Vad härligt!

Hoppas det går vägen!

2009-11-08 @ 10:20:17
URL: http://www.sweetcinnamongirl.blogspot.com
Postat av: Lena

men... det här tänkte jag på förra veckan.. att ni skulle bo där.. Eller drömde jag det ? Ja jag håller i alla fall tummarna fortfarande.. Det blir ju perfekt för mormor Emma också.

Kramis

2009-11-08 @ 10:36:27
URL: http://www.miramilaia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0