Från destruktiv till konstruktiv inom en timme.

När man är där, i den känslan, finns det ingenting annat. Det enda man tänker är "jag måste härifrån". Jag hälsade i morse på min praktikplats inför måndag. Jag vet inte vad det är som händer, men när jag befinner mig på en arbetsplats sköljer känslan över mig. Jag blir någon annan, en blek, passiv och stirrig människa som inte kan möta någon på ett bra sätt. Jag har lärt mig att dölja det ganska bra, till en viss punkt. Men tårarna började bränna under ögonlocken då jag gick mot bilen, och när jag startade motorn lät jag dem falla. Tankar som snurrade var "jag måste sjukskriva mig", "jag måste hoppa av skolan", "jag kan inte bli förskollärare"...

När jag hade lugnat mig lite tänkte jag att "jag kanske kan få praktisera på något av ställena mina pluggtjejer ska vara på, så jag inte behöver vara själv", "jag kanske inte behöver praktisera NU om jag berättar hur jag känner mig".. Bilen rullade hem och jag minns knappt hemfärden.

Hemma i min trygga borg igen kom ilskan. "Nu får jag för faan ta och skärpa mig! Jag har jättebra hand med barn, jag blir glad av barn, jag älskar att lära ut och vara pedagogisk!" Så nu ger jag mig fan på att klara mina två praktikveckor. När jag är klar ska jag belöna mig själv med en ny lägenhet. Jajjemen. Min drömlägenhet.  Jag ger inte upp denna gång. Aldrig! Panikångesten ska inte få vinna över mig. Så det så.



Kommentarer
Postat av: Anna Å

You go girl! Det finns ingen det känns tryggare att lämna mina barn med. Inte ens min egen mamma! Du är bäst!! Det måste du helt enkelt ta in. Tänk på att du är världens bästa med Georg och Sally när/om du känner paniken komma smygande nästa gång. Låt det eka i skallen att du är världens bästa faster!! Puss och kram!!

2009-11-13 @ 13:43:28
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: sara

Håller med föregående talare, det fullkomligt lyser om dig när du är i närheten av barn och du är ju så himla duktig också!!!! panikångest kan man ju få trots att det är något man vet om att man är bra på men det är ju superbra att du ser det själv sådär som du gör och kan vända på det, kanske det blir kämpigt ändå men kan du se det som du säger nu i ditt inlägg så är du en god bit på väg!!! Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra för dig. Kraaaam

2009-11-13 @ 16:42:29
Postat av: Lena

Ja så bra !! Du kommer att fixa detta galant är jag övertygad om.. Det står "älskar barn" i pannan på dig. Och de älskar dig tillbaka.

Ha en riktigt bra helg.

Kramis Lena

2009-11-13 @ 20:12:47
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: HannaMaria

Hejja Moa!!:D Du kommer fan i mej klara det galant, jag tror på dej!:) Och som alla ovan sagt; du är en dröm för alla barn, så fokusera bara på barnen så tror jag det kommer gå bra:)

2009-11-13 @ 22:44:22
URL: http://hannamariaalbertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0