En Georg och en mysdag.

I morse fick jag snabbt rycka in som barnvakt, vilket är jättekul. Har inte träffat Georg på en vecka, vilket är lång tid när det gäller småttingar eftersom de utvecklas så snabbt! Nu sitter han här bredvid och leker med en bil, och snart går jag, Georg och Pontus ut på en promenad för att först hälsa på momme Emma, sen handla lite, och till sist hälsa på mamma min. Hade planerat in detta länge, så då får Georg helt enkelt lov att haka på. Han misstycker nog inte. :) Nyss började han skratta varje gång jag frågade var Pidde var.. :) Sötnöt!

Vi har VFU vecka 47 och 48, och jag har hamnat på en förskola i Ersmark, som först kändes lite jobbigt, men då fick jag reda på att de så gärna ville att jag skulle komma så att de skulle ordna att jag fick samåka varje dag! Det engagemanget är stor skillnad mot förra VFU:n där pedagogerna knappt gav mig en blick på två veckor. Usch så tråkigt. Förskolan är dessutom Reggio Emilia-inspirirerad vilket gör det hela ännu roligare eftersom jag är intresserad av det, och väldans nyfiken!



Det känns skönt att ha varit klart i Luleå för den här månaden. Som vanligt har luleåvistelsen bestått av en hel del föreläsningar, en MASSA gäspningar, och många skratt! Favoriten den här gången var då världens sötaste lärare Bengan försökte klura ut hur Jerry Williams dansar till sin dänga "I can Jive, I can Jive!" samt då uttrycket "neutralt behöver inte alltid vara negativt" myntades.


Här kommer Jerry, bara för dig Bengan! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0