Vilse i skogen och Lenka

Ja. I morse gick jag vilse.. Kanske inte på riktigt vilse, eftersom jag hittade hem på egen hand igen, men jag var nåda orolig där ett tag. Tog en skogsväg på min prommis, men valde fel stig och hamnade ute i vildmarken. Jag blev nyfiken och valde att fortsätta istället för att vända. Skogen blev jättetät och stigen jag följde var en "endast en människa har gått där tidigare, eller kanske rentav bara ett vilt djur-stig" så jag tappade bort såklart bort den.. Helt plötsligt hamnade jag i en sumpmark.. Det började dessutom regna. Och tack vare Saras spökhistorier om nån äcklig vittra som är ihålig och inte syns i profil blev jag riktigt uppskärrad. Jag hade mobilen med mig och ringde Pontus, men han bara grymtade något eftersom han var nyvaken och på väldigt dåligt humör. Så jag förlitade mig enbart på mig själv. Men det är riktigt läskigt att vara mitt ute i någonstans och inte alls veta vilket håll man ska gå... Fy... Men tillslut kunde jag skymta bebyggelse långt borta... Mina ögon tårades (nästan) av lättnad. Tack och lov!!

Har hittat en ny artist. Lenka. Precis min musiksmak! En blandning av Maia Hirasawa, Miss Li, Regina Spektor, Marit Larsen och Lily Allen typ. Kul!

Jag ser fram emot helgen om man bortser från lördagens mastodont-körövning.. Jag blir helt galet trött av sånt, plus att systerdottern Elsa har dansföreställning som jag missar.. Eller jag kanske smiter iväg en stund.. Lite dålig stil, men.. Min familj är mitt allt för att låta blödig, och jag vill inte missa föreställningen!

Men imorgon på dan ska jag lämna tillbaka mina kläder som inte passade, och förhoppningsvis hitta nåt nytt istället. Sen kl 16 ska kören sjunga på stan. Först i Arkaden just efter 16, sen i Vintergatan kanske 16.20.. Så om ni vill se lite körmusik, kom till stan! På kvällen blir det troligtvis tjejkväll med en riktigt riktigt tjejig film och massa godis (nåväl, litegrann iaf) På lördagkväll blir det grillfest med gänget, och söndag genrep och konsert. Jag ska prata MASSOR. Det är liksom inte bara "hej och välkomna" utan det är typ en uppsats.. Hmm.. Jaja. Jag hinner väl bli varm i kläderna efter ett tag hoppas jag.

Nu tjatar Pontus om att han vill ha datorn.

Förresten, ni som följer Lost... Vad hände? Säsongsavslutningen var råjobbig... ÅÅÅÅÅ... Vill bara se klart skiten, men nu måste jag vänta säkert ett år tills nästa säsong börjar sändas.

Gonatt.




Kommentarer
Postat av: ida

Du får vara försiktig i skogen :) Det kan vara lite lurigt ibland, men oftast så hittar man som tur var hem tillslut!

Du verkar riktigt hurtig nu!



tack för kommentaren btw, det är en låt. Lasgo- Cry, lyssna på den. Himla fin alltså!

Det är nästan tur vi är lika dåliga på skriva mejl, så ingen behöver ha dåligt samvete:P Men ser framemot ett svar :) Sköt om dig. Kram!

2009-05-29 @ 12:08:52
URL: http://lillasysterida.blogg.se/
Postat av: matilda

min mormors bror, alltså mammas morbror Bruno!

2009-05-29 @ 17:42:27
URL: http://sarahennymatilda.blogspot.com
Postat av: Anonym

Självklart ska jag ringa dig nästa gång det är party! =)

2009-05-29 @ 18:06:01
URL: http://ingridwahlberg.blogg.se/
Postat av: sara

vem är lenka? nåt du kan skicka?

2009-06-04 @ 18:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0